IV Trobada Erasmus a Itàlia: Art i patrimoni cultural

Del 20 al 26 de febrer de 2022, un grupet d’alumnes i professors del nostre projecte Erasmus TV International, cofinanciat per la Unió Europea, van viatjar fins a la Toscana per participar en la IV Trobada Erasmus del projecte sobre art i patrimoni cultural. El nostre Institut acollidor Scuola Mazzini està situat a Livorno, una ciutat que és coneguda amb els sobrenoms de “la Venècia de la Toscana” i “la Ciutat de Nacions” perquè des de l’època medieval, Livorno ha estat una ciutat portuària oberta a totes les persones sense importar la seva procedència o religió. Als seus carrers podem trobar esglésies de totes les confessions, sinagogues, mesquites i edificis que reflecteixen la seva multiculturalitat al llarg de la història. Com us podeu imaginar, ens vem sentir com a casa a Livorno en un ambient Erasmus il·lusionat i amb moltes ganes de superar els obstacles de la pandèmia i ser un espai de diàleg i enriquiment amb els equips dels altres països. Però qui millor que els nostres alumnes per explicar-vos de primera ma aquesta experiència?

1r Dia d’Erasmus TV International: El viatge. Reportera Marta González: “Ahir un petit grup d’alumnes del nostre institut, vam dur a terme un llarg i entretingut viatje cap a Livorno. El nerviosisme i les rialles sempre presents, van fer del viatge, una oportunitat inolvidable. La paradeta exprés al McDonald’s i les més de 3 hores de trajecte ens van fer arribar esgotats. La carrera cap al restaurant xinès, ens va provocar recordar tots els moments divertits que vam passar durant aquell dia. Agraïm a Erasmus TV international, per donar-nos aquesta oportunitat.”

2n dia. Reporteres: Ángela Rojas i Aitana Martil. Dilluns dia 21 de Febrer,

Ha sigut el primer dia socialitzant amb els altres companys d’Erasmus, però hem connectat tant que sembla que portéssim ja tota una setmana amb ells. Ens hem trobat amb diferents escenaris, on cada grup érem d’edats diferents, amb altres gustos i aficions però tot i així hem connectat molt i molt bé. Al matí hem presentat els nostres instituts per enriquir-nos els uns amb els altres. Després hem fet un petit descans on hem pogut gaudir d’alguna cosa per dinar. Tot just després hem anat a fer una activitat preparada prèviament. Per la tarda, hem fet la cerca del tresor, en grups barrejats hem seguit un mapa per visitar el centre històric de Livorno on ens hem fet selfies a cada monument i hem pogut gaudir del seu entorn. Després, tots junts hem anat a veure la posta de sol a prop del mar i tot seguit, hem anat a sopar a un restaurant. Finalment, hem tornat caminant, parlant i rient a l’hotel.

22/02/2022. 3r dia. Reportera: Carla Ramos: “La nit d’ahir no vam dormir gaire perquè estàvem massa ocupats explicant-nos històries, però tot i així, la son no ens ha prohibit gaudir de les activitats d’avui. A l’escola hem mostrat les presentacions sobre l’art dels nostres països. Hem conegut una mica més de l’art portuguès, de l’italià, del turc, del romanès i del polonès. Després de fer un petit “break”, hem fet grups amb els nostres companys/es per crear un collage amb diferents obres d’art i hem fet gran obres d’art! Després de dinar fusilli al pomodoro i penne cacciucco, hem anat a visitar un museu amb obres típiques de Livorno i hem fet algunes activitats artístiques. I com no, no podíem perdre’ns l’espectacular posta de sol a la vora del mar on hem pogut observar de lluny les illes de Gorgona, Capraia, Corcega i Elba. Després de sopar hem agafat un autobús que anava amb massa potència i hem tornat a l’hotel per poder descansar i preparar-nos per demà!!”

23/2/22. 4t dia. Reporters: Kilian Acosta i Jua Robert. “Avui ens hem aixecat més d’hora per poder aprofitar el dia al màxim. En acabar l’esmorzar hem agafat un tren cap a Florencia, on, desde el moment que hem arribat, hem fet una ruta guiada, veient molts edificis de diferents èpoques, començant per Santa Maria Novella, el Duomo, el Mercato del Porcellino, el Ponte Vecchio i la Santa Croce. En acabar, hem anat a dinar a una pizzeria, on no han faltat els somriures i rialles explicant i recordant coses. A la tarda, després de dinar, hem tingut una mica de temps lliure i hem gaudit de l’autèntic gelato italiano (era enorme). Després hem anat a la Galeria Uffizi, on hi havia moltes obres importants com ara “El naixement de Venus” de Botticelli, “La primavera”, quadres de Caravaggio entre d’altres. Després hem tornat amb tren fins a Livorno. Al arribar hem anat a sopar a una pizzeria, encara que s’ha disfrutat més el moment, la companyia, que les pizzes (que també estaven molt bones)”.

5é dia. Reporteres, Aitana Martil i Ángela Blanco: “Avui a les 9 del matí, hem agafat un tren cap a Pisa. En arribar, ens hem passejat per la ciutat i hem anat a visitar la torre de Pisa on ens hem fet diferents fotos. Després, hem entrat a veure la Catedral de Pisa per dins. Al migdia, hem anat a dinar a un restaurant al centre de Pisa i les següents hores hem tingut temps lliure. Finalment a 17:30 hem agafat un tren de tornada a Livorno. A l’arribar a l’hotel hem tingut una hora de temps lliure i l’hem aprofitat per fer la maleta ja que demà ens en anirem a Florència a passar la nostra última nit a Itàlia. Com aquí sopen molt d’hora a les 19:00 hem anat a un restaurant on hem menjat carn amb patates i una amanida, de postres mascarpone de xocolata casolà. Estem molt tristos perquè demà serà el nostre últim dia a Livorno”.

6é dia. Reporteres, Jua Robert i Carla Ramos: “Avui amb molta pena ens hem acomiadat dels nostres companys/es Erasmus i de la nostra escola acollidora. L’escola ens ha oferit alguns detalls com un video recollint tots els bons moments d’aquests dies, una motxilla amb el logo oficial i un diploma. Després hem agafat el tren cap a Florencia i ens hem instal•lat al nostre apartament amb el que estem encantats/es. Després hem tingut una mica de temps lliure que hem aprofitat per fer una mica de turisme per la ciutat de Florència. A les 17:30 hem començat un tour en el que hem après sobre la història de la ciutat i les famílies importants com ara els Medicci. També hem visitat grans monuments d’aquesta ciutat. Després hem anat a comprar un Panini (una espècie d’entrepà típic d’Itàlia) per sopar tots junts a l’apartament i en el camí de tornada ens hem mullat molt ja que plovia bastant.”

7é dia, per Kilian Acosta: “Avui ha sigut el nostre últim dia, ens hem aixecat i hem esmorzat, a les 10 hem fet un free tour, donant una última visita a Florencia, tornant a reviure moment divertits que hem pasat durant aquest 7 dies, hem anat a dinar, després d’això ja hem anat a l’aeroport, per agafar el vol de tornada a casa. Aquesta dies ens ho hem pasat genial, ha sigut divertit, interessant, entretingut… I tot aixó gràcies al projecte Erasmus, els nostres companys i, sobre tot, les profes que ens han acompanyat aquests dies, fent d’aquest viatge inolvidable, la Carme Flores i la Xesca Vela.