Ferro al passadís de l’institut

El passat mes de novembre, a l’institut de Vallbona es va realitzar un estudi pràctic fet per tres alumnes de 3r d’ESO, i que ha demostrat que hi ha ferro al passadís de l’institut en forma de partícules mil·limètriques provocat per una estructura metàl·lica (el sostre del passadís). Construïda per protegir els alumnes del sol.

Els procediments d’aquest exercici pas a pas, van ser:

Primer de tot van preparar tot el material necessari per a fer-ho.

Necessitaven una bossa de plàstic petita amb zip, per a que quan hi posin l’imant, que no sortís.

També van necessitar un tros de corda per a poder enganxar-la a la bossa per arrossegar-la i poder anar agafant les partícules del terra, i el més important de tot, era l’imant.

Quan ja van preparar-ho tot per a poder començar amb l’experiment, la professora els hi va deixar sortir al passadís central i es van començar a repartir les feines és a dir cadascú una estona agafant la corda amb la bossa i l’imant.

Donaven voltes de dalt a baix, recorrent tot el passadís per a poder captar el màxim de partícules de ferro (Fe).

Quan només un dels tres alumnes havia recorregut el passadís una vegada, ja van mirar a veure com estava l’imant i les partícules de ferro, es van quedar flipant els tres, es van parar a parlar per poder investigar d’on surten totes aquestes partícules de Fe, i es van donar compte de que surten del sostre, ja que era un sostre de ferro.

Un cop ja havien acabat, van agafar una cartolina blanca i van llençar tot el que havien captat, amb això van poder observar que sí que era ferro el que havien agafat amb l’imant, perquè quan l’apropaven una mica a la cartolina, totes les partícules anaven a parar a l’imant.

Quan van acabar l’experiment, van voler investigar una mica sobre el Ferro (Fe) i sobre el seu origen.

Notícia escrita per Yaiza Ortega de 3rA