El projecte del Servei Comunitari dona fruits

El propassat 25 d’abril, en la sala d’actes de l’Ajuntament de Vallbona d’Anoia, es va fer la presentació del llibre sobre Florenci  Ollé, antic professor de la població, fent especial esment a la col·laboració dels nostres joves de 4ESO que el curs passat van iniciar aquesta recerca històrica dins del marc del projecte del Servei Comunitari.

En aquest acte, hi van participar l’Albert Taulé, arxiver municipal de Vallbona d’Anoia, en Josep Maria Figueres, professor d’història del periodisme a la UAB, i la Sílvia Ollé, néta de Florenci Ollé. La introducció a l’acte la va fer la Maribel Ferrer, alcaldessa de Vallbona d’Anoia. La sala d’actes era plena de gent vinguda de tot arreu, que tenien relació amb en Florenci Ollé.

L’Albert Taulé va explicar com havia començat la tasca d’investigació a partir del Servei Comunitari que a 4t d’ESO van realitzar el grup d’alumnes format pel Jacob Ràfols, l’Ivette Tomàs, l’Irene Jiménez, l’Aicard Ventura i la Lília Sánchez. Va ressaltar quant sorprès estava de l’agilitat tecnològica d’aquests alumnes que van permetre fer una videoconferència amb Mèxic amb els investigadors de l’activitat d’una altra mestra que va treballar a Vallbona d’Anoia, la pedagoga freinetista Ana Gavín.

En Josep M. Figueres va fer una introducció històrica al context de la narració del llibre i la Sílvia Ollé va explicar les vivències amb el seu avi, l’educació que va rebre de part seva. Quan en Florenci Ollé es va jubilar de mestre volia dedicar el seu temps a escriure i publicar relats, però ho va haver d’aparcar per cuidar de la seva dona, que va caure malalta just llavors i el seu amor i dedicació per ella va allunyar-lo del seu somni d’escriptor. La seva néta Sílvia és la que ha recollit el testimoni del seu llibre i li ha donat l’impuls final que necessitava per a què veiés la llum.

Va ser un acte entranyable, on la Sílvia Ollé, néta de Florenci Ollé, va signar per al centre, el llibre del seu avi. Tots els assistents van rebre un llibre, gentilesa de l’ajuntament.