Convocada vaga estudiants pel 28 de setembre

S’informa a les famílies que hi ha alumnat de 4t d’ESO que ha manifestat la voluntat de participar en la vaga d’estudiants del 28 de setembre. Us recordem la normativa que regula el centre en aquests casos, que es pot trobar a les NOF, al següent enllaç: http://agora.xtec.cat/sesvallbonadanoia/projecte-educatiu/normes-dorganitzacio-i-funcionament/ (pàgina 8).

Els equips docents de l’institut hem de respectar que els alumnes puguin fer vaga per tal d’exercir el dret a fer sentir la seva veu i la seva opinió, com a exercici democràtic.

A l’institut hi haurà classe normal, de manera que fer vaga no serà una justificació per a no atendre les seves responsabilitats acadèmiques. Faltar al centre no és justificable per motiu de vaga, doncs els equips docents tenen la obligació d’aprofitar els dies previstos al calendari escolar per poder assolir els objectius programats de cada matèria. La pèrdua de dies lectius perjudica sobretot l’alumnat, ja que no es recuperaran les classes perdudes durant l’exercici de la vaga.

Pel fet inqüestionable que els alumnes són menors d’edat, els pares, mares i tutors legals tenen la responsabilitat final sobre la decisió que els fills/filles facin o no vaga. El centre respectarà les decisions de cada família i per a ser-ne coneixedors, us passem un full d’autorització familiar que s’haurà d’entregar a SECRETARIA abans del dia 28 de setembre, signat pels pares. Per tant, sou les famílies qui autoritzareu a què els vostres fills/filles faltin al centre, ja que vosaltres heu de saber si exerceixen el seu dret a fer vaga o bé falten per quedar-se a casa o amb els amics.

De la mateixa manera, s’ha de respectar el dret a assistència a classe d’aquells alumnes que no vulguin secundar la vaga.

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO en cap cas pot fer petició ni fer vaga.

El centre disposa de normativa que regula les vagues de l’alumnat i que és d’obligat compliment per a tothom.

AUTORITZACIÓ FAMILIAR PER LA FALTA D’ASSISTÈNCIA PER VAGA

En/Na ___________________________________________ amb DNI __________________ com a pare/mare/tutor legal de l’alumne/a _______________________________________, que cursa 3r / 4t d’ESO a la Secció d’Institut Vallbona d’Anoia, sóc coneixedor/a que no assistirà a les classes del dia 28 de setembre de 2017 per tal d’exercir el seu dret a vaga.

Signatura