Comencem l’Erasmus Creativity Club! Vols participar-hi?

Benvolgut alumnat i famílies,

Com potser ja sabeu, estem d’enhorabona perquè som un dels 207 centres de l’estat espanyol a qui se’ls ha concedit un projecte Erasmus+ KA2 com a institut coordinador. Aquest projecte està subvencionat amb fons de la Unió Europea i ens permetrà treballar amb grups internacionals amb els nostres socis europeus de Turquia, Polònia, Portugal, Romania i Itàlia durant dos cursos escolars (2019-2021).

El nostre projecte se centra en el triangle de l’educació, la cultura i la tecnologia. Tenim l’objectiu d’empoderar el nostre alumnat perquè esdevinguin ciutadans europeus responsables, conscients dels seus drets i deures,  tot i obrint la seva ment a altres cultures i països d’Europa, sentint-se, alhora, part d’un projecte europeu anomenat “Erasmus TV Internacional” on esdevindran creadors d’històries, periodistes de les seves pròpies comunitats i membres d’una comunitat educativa internacional per tal que donin la millor versió d’ells mateixos en grups de treball on milloraran les seves competències socials, plurilingües i digitals.

Volem reprendre l’Erasmus Creativity Club, un espai gratuït des d’on treballarem el projecte amb un grup d’entre 20-25 alumnes dels quatre nivells de la ESO. Ens reunirem dos dimecres al mes, de 15:00 a 16:00 hores a l’institut, a partir del mes de novembre. Necessitem alumnat inquiet amb bon nivell d’anglès que tingui ganes de conèixer altres cultures i de mostrar la seva a d’altres països. Tot el material audiovisual que crearem serà en llengua anglesa.

Esteu interessats? Empleneu aquest formulari. Teniu temps fins el 8 d’octubre.

En aquest projecte també hi haurà mobilitats. Durant aquest curs, viatjarem a Istambul, Turquia, del 20 al 25 d’octubre de 2019; a Police, Polònia, del 8 al 14 de març de 2020 i a Caminha, Portugal, del 24 al 30 de maig de 2020.

Els alumnes que viatjaran a Polònia i Portugal seran els que lliurin treballs de més qualitat i participin activament a les sessions d’Erasmus Creativity Club.

A la trobada de Turquia, en canvi, per la seva immediatesa, no tenim temps de triar l’alumnat amb aquests mateixos criteris. És una trobada que estava prevista només per al professorat, però la delegació turca s’ha ofert per acollir alumnat, tot i que no estava previst inicialment. Farem unes sessions de formació relacionades amb el projecte en les que participaran professors i alumnes, coneixerem Istambul, compartirem les nostres tradicions a la Fira Cultural i celebrarem amb antelació el dia nacional de la República de Turquia a l’institut que ens acollirà. Busquem entre el nostre alumnat dues persones amb inquietuds i bon nivell d’anglès que vulguin acompanyar les professores Àngels Sendra i Carme Flores a Istambul, on estaran allotjats amb famílies d’alumnat de l’institut turc. Si les altres delegacions porten alumnes, nosaltres també ho farem. Us animeu? Cliqueu aquí i imprimiu-vos o demaneu una butlleta d’inscripció a consergeria, parleu-ne a casa durant el cap de setmana i si us decidiu en positiu, porteu-la emplenada a secretaria com a màxim dimecres 2 d’octubre a la reunió de la vostra tutoria.