Alumnes de 3r i 4t es manifesten en contra les revàlides

El passat 24 de novembre, els alumnes de 3r i 4t van fer pública la seva veu en contra les revàlides que proposa el govern espanyol. Les dues darreres hores de dijous van servir per a la redacció i lectura del manifest dels alumnes i per a l’elaboració de pancartes.

MANIFEST DELS ALUMNES:

Estem aquí tots reunits perquè volem reivindicar els nostres drets com a estudiants i demostrar que també tenim dret a opinar i a decidir el nostre futur.

També ens hem ajuntat per protestar contra les proves finals de Secundària i Batxillerat conegudes com a revàlides. Just després d’un mes de la darrera vaga, els alumnes tornem a mobilitzar-nos i demanem una reunió amb el ministre d’Educació en funcions, Íñigo Méndez de Vigo.

Després de la vaga del 26 d’octubre van decidir no retirar las revàlides, així que continuarem mobilitzant-nos les vegades que faci falta perquè no estem d’acord en jugar-nos la nota de tot batxillerat en un sol exàmen. Rajoy, en el seu discurs d’investidura, va afirmar que les revàlides no tindran efectes acadèmics fins que no s’arribi a un Pacte Nacional per l’Educació. Molts mitjans de comunicació han tractat de vendre la idea que se suspenen les revàlides o que s’han retirat, això es totalment fals.

El passat 26 d’octubre la vaga general convocada a tot l’Estat pel Sindicat d’Estudiants contra les revàlides va ser un autèntic cop per al govern de Rajoy.

Molts estudiants vam buidar les aules i vam paralitzar completament l’educació, alhora que molts altres vam omplir els carrers en manifestacions multitudinàries amb més de 60.000 als carrers de Madrid, 50.000 a Barcelona, 15.000 a Bilbao, 10.000 a València, més de 30.000 a Andalusia, més de 20.000 a Galícia i desenes de milers més en les 70 manifestacions que es van realitzar en tots els territoris de l’Estat.

El 26 d’octubre ha estat sense dubte una gran demostració dels joves que no acceptem tot aquest moviment que ha originat el nou govern d’investidura. Volem demostrar que no pararem fins que aconseguim que s’eliminin completament les revàlides amb el qual el govern pretén expulsar-nos del sistema educatiu.

Nosaltres som el futur, nosaltres decidim el futur d’aquest país, comenceu a acceptar que nosaltres també tenim dret a opinar.

Les revàlides no persegueixen millorar la qualitat de l’ensenyament públic, són uns exàmens injustos que si no els aprovem ens impedirà aconseguir el títol de Batxillerat, encara que hàgim aprovat totes les assignatures durant tots els cursos, i que significarà l’expulsió de centenars de milers de joves del sistema educatiu. Això és injust.

Les revàlides no aporten res i només crearan inseguretats, inestabilitat emocional i fracàs escolar.

Som el futur d’aquest país, i dependreu de nosaltres en algun moment de la vostra vida, eduqueu-nos correctament.

Jabir Fekkak i Ilènia Llamas