Vaga alumnat 3r B i 4t d’ESO – Sentència de la manada

Benvolgudes famílies

L’alumnat de 3r B i de 4t d’ESO ens han fet arribar la seva voluntat de participar en la vaga del demà 10 de maig 2018. Aquesta vaga en contra de la Sentència de la Manada, la sentència feta pública pel tribunal de Pamplona sobre el judici als violadors de la Manada, que està secundada pel Sindicat d’Estudiants, i hi ha convocades manifestacions a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.

Els equips docents de l’institut hem de respectar que els alumnes puguin fer vaga per tal d’exercir el dret a fer sentir la seva veu i la seva opinió, com a exercici democràtic.

ATENCIÓ: Si bé tenen el dret de fer vaga, a l’equip docent ens preocupa la pèrdua de classes per reiterades vagues. Així doncs, hem parlat amb els delegats per tal que l’alumnat assisteixi al centre i no perdin classe. Si assisteixen al centre, s’obrirà la darrera hora per a què puguin fer un manifest, el puguin llegir i, des del centre, en farem difusió a la web i les xarxes socials del centre. Recordem que demà hi ha posats exàmens i xerrades educatives, que no s’ajornaran.

Sigui com sigui, a l’institut hi haurà classe normal, de manera que fer vaga no serà una justificació per a no atendre les seves responsabilitats acadèmiques. Faltar al centre no és justificable per motiu de vaga, doncs els equips docents tenen la obligació d’aprofitar els dies previstos al calendari escolar per poder assolir els objectius programats de cada matèria. La pèrdua de dies lectius perjudica sobretot l’alumnat, ja que no es recuperaran les classes perdudes durant l’exercici de la vaga.

Pel fet inqüestionable que els alumnes són menors d’edat, els pares, mares i tutors legals tenen la responsabilitat final sobre la decisió que els fills/filles facin o no vaga. El centre respectarà les decisions de cada família perquè sou les famílies qui decidiu si els vostres fills/filles han de faltar o no al centre, ja que vosaltres heu de saber si exerceixen el seu dret a fer vaga o bé falten per quedar-se a casa o amb els amics.

De la mateixa manera, s’ha de respectar el dret a assistència a classe d’aquells alumnes que no vulguin secundar la vaga.

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO en cap cas pot fer petició ni fer vaga.

El centre disposa de normativa que regula les vagues de l’alumnat i que és d’obligat compliment per a tothom.