SORTIDA A CARDONA

El divendres 15 de desembre l’alumnat de segon d’ESO va fer una vista a Cardona per visitar el castell i el Parc Cultural de la Muntanya de Sal. La sortida pedagògica està vinculada a la matèria de Geografia i Història i al Projecte de l’àmbit sociolingüístic del primer trimestre “Un viatge a l’edat mitjana”.

La vista al castell es va iniciar al pati d’armes del mateix i va transcórrer pel claustre gòtic, la Torre de la Minyona o torre de l’homenatge i per la col·legiata de Sant Vicenç i la seva cripta. A més de visitar aquesta imponent fortalesa residència dels senyors de Cardona durant l’edat mitjana, també es va accedir als baluards afegits posteriorment.

A la Muntanya de Sal l’alumnat va conèixer aquest fenomen natural únic al món i va descobrir, entre d’altres coses, la importància a nivell històric de la sal com a conservant dels aliments. Durant el recorregut per l’interior de les galeries de la Muntanya de Sal van conèixer, i fins i tot, degustar, diferents tipus de sal.