PLASTIC PIRATES – GO EUROPE!

L’alumnat de 2ESO, dins del seu projecte interdisciplinari: RESIDU ZERO, REALITAT O UTOPIA?,  ha col·laborat en la campanya de recerca Europea PLASTIC PIRATES – GO EUROPE.

El projecte és d’importància mundial i aborda la problemàtica de la contaminació dels nostres rius i mars. Des de l’any 2020, la tasca dels ‘Pirates de plàstic’ a tot Europa ha estat la de ‘segrestar’ aquests residus dels nostres rius o de zones properes a masses d’aigua. Recollint residus de plàstic i publicant els resultats sobre els residus examinats, la feina de l’alumnat de les escoles adherides al projecte ajuden a investigar la contaminació ambiental a prop de les vies fluvials. Els mateixos muntatges experimentals i seqüències de treball per a tots els equips participants garanteixen la comparativa de les dades recollides a tot Europa, que gradualment es fan visibles en línia en un mapa virtual que podeu consultar aquí.

Per una banda, la campanya conjunta pretén reforçar la presa de consciència a tot Europa sobre la importància dels rius com a artèries de vida compartides i per a la protecció dels recursos naturals. D’altra banda, la importància de la cooperació internacional en matèries d’investigació que cal experimentar conjuntament.

Es tracta d’una campanya que promou la Unió Europea juntament amb grups de recerca universitaris i fundacions científiques de prestigi com: