LA POETA VALENCIANA TERESA PASCUAL A L’INSTITUT RAMON DE LA TORRE

Els alumnes de primer i segon de Batxillerat van gaudir de la presència i la comunicació que la poeta Teresa Pascual va oferir ahir, 14 de febrer, durant un parell de sessions.

L’activitat estava inclosa dintre del programa “Autors a les aules” que impulsa la Institució de les Lletres Catalanes.
La sessió va consistir en una conversa distesa on les informacions personals anaven solapant-se i contextualitzant les lectures de poemes i la presentació de la seva obra.

Teresa Pascual va saber connectar amb els alumnes magistralment i es va crear un clima màgic i enriquidor per a tots i, especialment, per a aquells alumnes amb inquietuds literàries. Entre tot el que es va reflexionar, l’autora va destacar que la poesia era un gènere en el qual hi cap poca ficció, i on la comunicació de la interioritat del poeta és preeminent. Aquesta sinceritat és, segons ella, un dels valors principals de la poesia ja que permet la identificació d’altres persones i l’acompanyament en els estats interiors que de vegades vivim en molta solitud.