L’institut Ramon de la Torre compta amb un nou projecte Erasmus+

Silent Words Of Refugees Do, “SWORD” , amb traducció de “Les silencioses paraules dels refugiats actuen” , és el nou projecte que l’institut forma part amb 5 socis més i tindrà una durada de 2 anys.

Durant els darrers dies de gener ( del 20 al 25) el Ramon de la Torre serà l’amfitrió de la resta de membres europeus :

– “Inspectoratul Scolar Judetean Braila”; de la ciutat de Braila a Rumania.
– “Agrupamento de Escolas de São João da Talha”,  de la ciutat de São João da Talha a Portugal.
– “Liceo Scientifico Galileo”, de la ciutat de Potenza a Itàlia.
– “GO! atheneum Centrum Oostende High School”, de la ciutat de Ostend a Bèlgica.

I tots ells coordinats per ¨Halit Özpirinç Anatolian High School¨de la ciutat d’ Izmir a Turquia.

El projecte se centrarà en la recerca sociològica i psicològica relacionada amb la integració dels refugiats i les polítiques d’educació a tots els països, la cerca de solucions a problemes globals com la immigració, el dels refugiats, i el lloc d’aquests en l’ordre social; i orientació, recerca climàtica i més idees encara  per desenvolupar. Entre els objectius del projecte es troben determinar les vulnerabilitats de les escoles i comunitats on existeix convivència amb  refugiats o estrangers i crear un full de ruta per arribar a unes condicions òptimes de convivència plena.

Amb aquesta primera trobada el professorat  concretarà les activitats que s’oferiran  a cada mobilitat, concreció de dates  la repartició de tasques, etc.

Les següents mobilitats (Romania i Itàlia) només el professorat serà qui viatgi per tal de participar en tallers i seminaris, que després faran extensives a les seves comunicats educatives.

Turquia, Portugal i Bèlgica  seran els països que acolliran un total de 20 estudiants, on  realitzaran  tallers i participaran en projeccions de cinema.

Ja sabem, per experiències anteriors, de ben segur que participar en aquest projecte per als joves estudiants  representarà una gran oportunitat de coneixement i maduresa sobre el  tema, a més tindran l’oportunitat de créixer i practicar l’anglès, i tot subvencionat amb fons europeus,  ja que la Unión europea vol treballar en els valors de respecte de la dignitat humana, llibertat democràcia, igualtat, Estat de Dret i respecte dels drets humans i potenciar així una ciutadania activa , crítica i reflexiva.