Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

El dia 25 de novembre està declarat com el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Des del centre, amb l’objectiu de crear xarxa i millorar el nostre entorn, així com donar suport i eines a la comunitat educativa per a tractar un tema desgraciadament de tanta actualitat i repercussió, es fa un treball des dels diversos eixos que componen la nostra comunitat educativa: professorat, alumnat i famílies.

Pel que fa a l’alumnat, el SIAD (Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament de Torredembarra) ha organitzat al centre una sèrie d’activitats:

L’alumnat de 3r d’ESO ha participat en unes dinàmiques de grup relacionades amb el taller: Violències de Gènere en entorns digitals i les noves tecnologies.

L’alumnat de 4rt de la ESO ha vist la representació a Cal Maiam de l’obra Culpable de què? a càrrec de la companyia Teatre Esplai, en la que es treballa la violència de gènere.

L’alumnat de 1r de Batxillerat i 1r CFGM ha participat a la xerrada impartida pel SIE de Tarragona (Servei d’Atenció Especialitzada).

També des de la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa s’ha elaborat el Protocol de prevenció, detecció i intervenció de la violència masclista entre l’alumnat, i per aquest motiu l’alumnat de 3r i 4rt d’ESO ha participat en uns tallers de quatre hores, que també s’han adreçat a les famílies i al professorat en les que es treballa la prevenció de la violència de gènere.

Per altra banda, el professorat a les tutories o a la resta de classes també ha realitzat diverses propostes per treballar aquesta temàtica, us deixem com a mostra aquesta presentació: