TARRAGONA LLEGEIX ESPRIU

ALUMNES DE 2n DE BAT DE L’INSTITUT RAMON DE LA TORRE PARTICIPEN EN l’ACTIVITAT LITERÀRIA“TARRAGONA LLEGEIX ESPRIU”
Els alumnes de segon de batxillerat, Àlex Virgili, Aleix Belis, Ivan Bejarano i Robert Torres, van participar, divendres dia 15 de novembre, juntament amb les professores Núria Espluga i Cinta Mulet, en l’acte d’homenatge al poeta Salvador Espriu, en el centenari del seu naixement. L’acte estava organitzat pel Teatre Magatzem de Tarragona dintre del cicle de la Tardor Literària 2013.
La Cooperativa Obrera, Teatre Magatzem, des del seu ideari “obrer” va voler obrir-se a la participació ciutadana i invitar tothom que volgués a rememorar els textos del poeta.  En l’acte, hi van participar l’actriu Josepa Urbano i el pianista Xavier Plana, els escriptors Francesc Valls i Adam Manyé, diversos alumnes de primer de batxillerat de l’institut Pons d’Icart i, alumnes de l’Escola de Lletres de Tarragona, entre els quals s’hi comptava la poeta Conchita Jiménez. L’apropament a la figura de Salvador Espriu es va fer a través de la projecció d’un audiovisual realitzat per Dolors Solé del departament de Llengua i literatura catalanes de l’Institut Ramon de la Torre.

La lectura-espectacle va resultar un acte àgil i sumament emotiu per la implicació i gènesi popular que el caracteritzava. Un gest ple de força per donar suport i constatar la vitalitat de la literatura catalana.