IGUALTAT DE GÈNERE

Activitat IgualarteTaller d’art sobre igualtat de gènere per a alumnes de l’Institut Ramon de la Torre

Alumnes de 3r i de 4t d’ESO de l’Institut Ramon de la Torre han participat en un taller d’art anomenat Igualarte, activitat inclosa en un programa d’educació en valors i en la igualtat de gènere que ha organitzat la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Torredembarra i que ha anat a càrrec de l’Asociación Proyecto Fusionarte.

Activitat           Igualarte

L’activitat, que ha tingut lloc els dies 5 i 6 d’abril al mateix institut, es va iniciar amb una xerrada sobre què és la igualtat de gènere i els micromasclismes, es van analitzar diferents revistes on els alumnes van detectar que estaven plenes de micromasclismes que molt sovint passen desapercebuts. Per concloure el taller, entre tots van fer un mural gegant ple de colors i imatges expressant que és per a ells la igualtat. Els mateixos alumnes han valorat molt positivament l’activitat i s’han compromès a posar de la seva part per millorar la societat i lluitar contra els micromasclismes.

Activitat Igualarte

Per la seva part, el regidor d’Educació, Jordi Solé, ha explicat que amb aquest projecte “volem donar passos més ferms i compromesos en la lluita per la igualtat de gènere i fer partícips el nostre jovent i ajudar a conscienciar d’un greu problema de la societat actual, on el masclisme segueix sent la tònica imperant”. També ha comentat que Torredembarra ha estat pionera a Catalunya en dur a terme un taller d’aquestes característiques.
Activitat           IgualarteSegons dades de l’Asociación Proyecto Fusionarte que treballa en l’àmbit de l’art, la integració social i la igualtat, en els darrers anys, la violència de gènere entre el joves s’ha vist incrementada. Un 12,6 % de joves de 16 anys han patit alguna mena d’agressió i un 29 % de les noies menors de 18 anys han patit un control abusiu de les seves parelles o ex parelles. L’increment d’agressions entre les noies menors d’edat ha estat d’un 37 % en els darrers anys.