VI Copa CANGUR!

El passat dijous 24 de Gener de 2019, 5 alumnes de 2n d’ESO (Juan David Fernández, Nil Casadó, Àlex Arias, Roger Canyellas i Roger García) i 3 alumnes de 3r d’ESO (Toni Fité, Nicolás Fernández i Maria Huguet, com a suplent ), van participar a la sisena edició de la Copa Cangur. És un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques per alumnes de 2n i 3r d’ESO.

La dinàmica del concurs consta de diversos equips de diferents centres que inicien el concurs amb 200 punts. Es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contrarellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, el seu valor augmenta com més es tarda en respondre’l, per tant la estratègia d’equip és molt important! Hi ha una pantalla on es pot anar comprovant a mesura que passa el temps la puntuació, la classificació, els encerts i els errors de cada equip.
Aquest any ha sigut el primer que el nostre institut hi participa, encara que no hem quedat els primers, ho hem passat molt bé. Va ser un joc molt emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes. Esperem l’any vinent tornar a participar-hi.
Si voleu apreciar el nivell del concurs… Aquí us deixem un dels tants problemes que hi havien… Molta sort…

En Martí té una bossa plena de cromos. Si els treu de la bossa de dos en dos, al final dins la bossa n’hi queda un. Si els treu de tres en tres, al final també n’hi queda un. El mateix passa si els treu en grups de quatre, cinc i sis cromos, però si els treu de set en set al final no n’hi queda cap. Quin és el nombre de cromos més petit de cromos que pot tenir en Martí?

R&R