Xerrada sobre el món del periodisme als alumnes de la Revista de l’Institut Premià de Mar

El passat dilluns 22 de gener de 2024 vam fer un taller de periodisme a l’assignatura Revista, en el marc del programa Premsa a les Escoles que organitza el Col·legi de Periodistes de Catalunya. Va venir un periodista real, en Xavier Codony, a fer-nos una xerrada.

Ens va agradar molt perquè va parlar de moltes coses molt importants, com per exemple l’augment de les fake news, les notícies falses que alguna gent publicaTambé ens va donar consells per escriure bé les notícies i ens va explicar que s’ha d’anar amb molt de compte quan escrivim el titular i el text perquè no poden tenir faltes d’ortografia.

En Xavier també ens va explicar quines són les qualitats que es necessiten per treballar de periodista:

• Curiositat i interès pel que ens envolta
  • Passió per explicar i compartir
  • Capacitat d’entendre
  • Imparcialitat i rigorositat
  • Aptituds per escriure i parlar correctament

Finalment, també ens va explicar la importància de les xarxes socials, que s’estan convertint en mitjans de comunicació, i com ara qualsevol persona pot fer de periodista quan publica contingut.

Redacció: Muhamedy Cessay