Visita a una exposició sobre dones que et canvia la perspectiva

El Museu d’Arenys de Mar, a través de l’exposició (I)nvisibles i (O)cultes sobre dones importants en diferents camps del coneixement, ajuda a crear consciència sobre la desigualtat de gènere durant el transcurs de la història.

Alumnes de l'IPM a l'exposició (I)nvisibles i (O)cultes

El divendres 19 i el dimarts 21 de novembre, els diferents cursos de 3r d’ESO van anar d’excursió al Museu d’Arenys de Mar, amb motiu de la Setmana de la Ciència que es va celebrar a l’Institut Premià de Mar.

A les vuit del matí, els alumnes es van reunir al pati de l’escola i després van anar tots junts a l’estació de tren. Al voltant de les onze, van fer una parada a la platja d’Arenys de Mar per menjar i gaudir una mica del clima. Quaranta minuts després es van encaminar cap al museu.

Els alumnes van visitar l’exposició (I)nvisibles i (O)cultes sobre dones importants en diferents camps del coneixement, com la medicina, l’enginyeria aeroespacial o l’astronomia. L’exposició mostra que les dones, durant el transcurs de la història, no van ser reconegudes pel simple fet de ser dones. Ara, però, es volen reconèixer tots els seus èxits i descobriments i es volen explicar tots els problemes que van haver d’afrontar.

En la meva opinió, és una exposició que m’agrada força perquè explica com les dones van ser infravalorades i no se les tenia en compte. Amb la visita al museu, prenem consciència de la importància de fomentar l’equitat de gènere, ja que tant homes com dones podem aconseguir coses sorprenents.

Redacció: Luciana Larenas