Damià Jiménez: “Tothom hauria de tenir uns coneixements científics bàsics. És important descobrir el nostre entorn i saber com funciona”

Damià Jiménez

Avui entrevistem el coordinador del nostre curs, 3r d’ESO. Ell és en Damià Jiménez, professor del Departament de Ciències de la naturalesa i és professor de Biologia i Geologia de l’Institut Premià de Mar. Del 10 al 19 de novembre es va organitzar a l’institut la Setmana de la Ciència i ell en va ser un dels coordinadors.

Per què vas escollir ser professor? Quant fa que treballes a instituts?

Quan vaig acabar la carrera no em vaig posar a treballar de professor directament. Primer, vaig treballar en un Ajuntament i després en una empresa. Però des de petit volia ser professor i ja porto 15 anys dedicant-m’hi.

Què és el que més t’agrada de la teva professió?

M’agrada ensenyar i transmetre coneixements. Fa molts anys feia de professor de classes particulars i sempre m’ha agradat educar nens i joves, i explicar-los coses sobre a ciència i el que ens envolta.

Què vas estudiar?

Vaig començar estudiant Física i després vaig descobrir les Ciències Ambientals. Les vaig estudiar a Girona, sóc ambientòleg.

Si no fossis professor de biologia, quina matèria escolliries?

Doncs, probablement Física i Química. M’agrada la física, l’astronomia i la meteorologia.

Vas formar part de la planificació de la Setmana de la Ciència a l’IPM?

El Departament de ciències de la naturalesa (Fisica i Quimica, i Biologia i Geologia ) vam organitzar una activitat per a cada curs de l’Institut.

Quina activitat vau fer amb els alumnes de 3r d’ESO?

Els nois i noies de 3r d’ESO van anar d’excursió al Museu d’Arenys de Mar, a visitar una exposició sobre dones científiques i investigadores.

Per què creus que és important que els alumnes tinguin coneixements sobre ciència?

A batxillerat parlem molt de ciència, però crec que no només la gent que l’estudia hauria de conèixer coses. És important descobrir el nostre entorn i saber com funciona. Per a mi, tothom hauria de tenir uns coneixements científics bàsics, igual que passa en matèries com les llengües o les ciències socials.

Quin consell personal donaries als teus alumnes o estudiants que puguin recordar per sempre?

Més enllà de la biologia, als meus alumnes sempre els recordo a les classes que és important tenir ganes de conèixer i, sobretot, no defallir, insistir i posar-hi ganes.

Redacció: Ricardo Loor, Aixa Lanza, Clàudia Corral, Martina Lazarte i Iker Ciurana