Alfred Redrado: “L’ús del mòbil a l’institut genera molts problemes de convivència i disciplina”

Hem parlat amb Alfred Redrado Gil, Cap d’Estudis Adjunt de l’Institut Premià de Mar i professor del Departament d’Educació Física. A banda de la seva activitat com a docent, és atleta i ha experimentat molts tipus d’esports.

Quines funcions tens com a Cap d’Estudis Adjunt de l’institut?

La meva funció principal és col·laborar i donar suport als dos caps d’estudis titulars, que són en Francesc Barea, al matí, i la Maria Àngels Cuairán, a la tarda.

L’ús del mòbil és un dels temes que generen més polèmica a l’institut. Quina opinió en tens?

Sincerament, l’ús del mòbil a l’institut genera molts problemes de convivència i disciplina. Jo formo part de la Comissió de Convivència de l’IPM i us puc ben assegurar que la majoria dels problemes venen per culpa de l’ús inadequat del mòbil en hores lectives, com per exemple, alumnes que filmen els professors… A més a més, els alumnes estan tota la tarda en conversa continuada i no poden fer amb qualitat els deures i les feines perquè estan només pendents del mòbil.

A banda de la tasca com a Cap d’Estudis Adjunt, de quina matèria ets professor?

Principalment, soc professor d’Educació Física. Faig les classes molt concentrades a tercer d’ESO.

Quant temps portes treballant a l’IPM?

Doncs, ja fa uns quants anys… Exactament, des de l’any 1997, per tant, fa 27 anys aproximadament.

Amb quina edat vas començar a sentir la passió pels esports?

Des de ben petit! Vaig començar amb el futbol i també corria molt a l’hora del pati, a l’escola.

Quines altres tasques relacionades amb el món de l’esport has desenvolupat, abans de ser professor?

Vaig fer d’entrenador i també de coordinador d’esports d’activitats extraescolars. A banda, he corregut curses de muntanya, curses verticals, maratons… I he aconseguit títols en la categoria d’atletes de la meva edat.

Quins són els esports que més t’agraden?

M’agraden molts esports, n’he practicar una bona pila! Córrer i futbol són els que he practicat més però n’he fet molts altres que m’han agradat. Si n’hagués de destacar un que no tornaria a fer mai més, seria l’escalada.

Has tingut alguna lesió greu al llarg de la teva vida que t’hagi limitat la pràctica esportiva?

No, he tingut la sort de lesionar-me poc i de poca magnitud, sempre m’he recuperat ràpid. Ara mateix estic lesionat, porto tres setmanes i començo a estar una mica nerviós perquè no desapareix.

Quin consell personal donaries als teus alumnes, que puguin recordar per sempre?

No deixeu mai de fer activitat física, sigui el que sigui! No ho abandoneu perquè provoca molts problemes de salut.

Redacció i fotografia: Clàudia Corral i Sabrine Jaebakida