Participació en un projecte Erasmus+

Des del passat mes de setembre, l’Institut de Gurb forma part de l’equip de la Universitat de Vic impulsor del projecte Alliance 3 (Escoles, famílies i comunitat contra l’abandonament escolar). Es tracta d’un projecte d’investigació Erasmus+ que compta amb socis de 4 centres europeus (3 universitats i un centre professionalitzador): Université Catholique de l’Ouest (França), Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Espanya), Nybirg Ungdomsskole Youth School (Dinamarca) i Eötvös Loránd University (Hongria). Per més informació, podeu consultar la pàgina web del projecte.

L’equip de la Universitat de Vic està format per l’equip impulsor de la mateixa universitat, liderat per Jordi Collet, Mila Naranjo i Mar Beneyto; la directora general d’innovació, la Sra. Mar Camacho; integrants de dos instituts d’Osona, l’Institut de Gurb i l’Institut del Voltreganès; l’EAP d’Osona i diferents referents i tècnics de joventut i educació del Consell Comarcal d’Osona.

En el marc d’aquest projecte, tot l’equip català està realitzant la formació Collaboration among Schools, Families and Communities to Reduce the Drop-Out, que té els objectius següents:

1. Fomentar la cooperació entre treballadors, educadors, professorat, famílies i col·laboradors interns i externs per combatre l’abandonament escolar prematur.
  2. Afavorir l’aprenentatge de tots els estudiants.
  3. Desenvolupar pràctiques que afavoreixin la inclusió educativa i social dels joves amb dificultats d’aprenentatge i dels joves d’origen social en situació de desavantatge.
  4. Millorar les pràctiques del professorat i els professionals per tal de millorar l’atenció a la diversitat d’infants i adolescents.
  5. Proporcionar eines als joves perquè puguin establir vincles entre l’aprenentatge (formal, no formal i informal) que es generen en els diferents àmbits de la seva vida.
  6. Millorar la pràctiques professionals del professorat i els treballadors per millorar l’atenció a les dificultats i l’abandonament escolar dels joves.

Els membres de l’Institut de Gurb que participen al projecte i estan realitzant aquesta formació són en Francesc Giménez, director, la Núria Samsó, coordinadora pedagògica, i la Sílvia Cabarrocas, cap del departament d’orientació del centre. Creiem que és una bona oportunitat pel centre, i tenim moltes ganes d’aprofitar-la.