L’Institut de Gurb recertifica l’ISO 9001:2015

Una de les grans apostes del projecte de direcció 2018-22 de l’Institut de Gurb, presentat l’any 2018 per l’actual director, Francesc Giménez, era organitzar el centre mitjançant un sistema de qualitat i millora contínua. Aquest repte es va assolir al maig del 2021, quan el centre va realitzar la primera auditoria externa amb Applus+ i va rebre la certificació ISO 9001:2015.

Després d’aquella primera fita, el centre ha seguit apostant per mantenir un sistema de gestió basat en la qualitat i la millora contínua, com així també ho reflecteix el projecte de direcció vigent (2022-26). Per aconseguir-ho, hem seguit formant part del Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) del Departament d’Educació. Això ens ha permès seguir-nos formant i fent xarxa amb altres centres, amb els quals hem compartit bones pràctiques i auditories que ens han servit per seguir aprenent i millorant el nostre sistema de gestió. També hem seguit fent les auditories externes de seguiment anuals amb Applus+.

El certificat ISO 9001:2015 caduca al cap de tres anys, per la qual cosa aquest curs ens ha tocat fer una nova auditoria externa, aquest cop de recertificació. L’auditoria es va fer els dies 6 i 7 de maig. Es van auditar totes les persones implicades en la gestió dels diferents processos del centre: Guillem Riera (cap d’estudis), Josep Rubió (coordinador digital) i David Blázquez (coordinador de riscos), com a responsables del procés de recursos, recursos humans, riscos, infraestructura i medi ambient; Anna Collelldemont (secretària) i Marta Font (administrativa) com a responsables dels processos de captació de l’alumnat, preinscripció i matrícula i gestió acadèmica, econòmica i administrativa; Robert Puig, com a responsable del procés de comunicació; Anna Collelldemont i Guillem Riera com a responsables del procés d’activitats i sortides; Núria Capdevila, Núria Bover, Guillem Riera i Arnau Fluvià com a mostra del procés d’ensenyament-aprenentatge, que van ser auditats com a professora, cap de departament,  tutor individual i de grup i cap de tutors de 3r d’ESO, respectivament; i Francesc Giménez i Núria Samsó com a responsables dels processos d’estratègia i planificació, millora i innovació i control i millora de la satisfacció.

Els resultats han estat molt positius, ja que l’informe final recertifica que el sistema de gestió de qualitat de l’Institut de Gurb és conforme a la norma ISO 9001:2015. Aquesta recertificació és, per nosaltres, un bon reconeixement a tota la feina realitzada durant aquests anys per part de tot el personal del centre, i, per tant, un motiu de molta satisfacció. Continuarem treballant per mantenir aquest sistema de qualitat i per seguir avançant per aquest camí de la qualitat i la millora contínua que ens està donant tan bons resultats.

Volem donar les gràcies a totes les persones que, amb el seu treball diari, fan possible que l’Institut de Gurb segueixi sent un centre de qualitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>