II Jornada d’Internacionalització del projecte Erasmus+

El passat 15 de maig de 2025, es va celebrar la III Jornada d’internacionalització del projecte Erasmus+, una trobada clau organitzada pel Consorci Europeu per a la Transformació Educativa (CETE+) que, sota el lema “Compartim per avançar”, va reunir docents, experts i centres educatius amb la voluntat de posar en comú experiències, bones pràctiques i visions de futur en l’àmbit de l’educació transformadora i internacionalitzada. L’Institut Rafael Casanova va poder participar com a membre de l’equip EMAILC (Enfocaments metodològics per a l’aprenentatge integrat de llengües i de llengües i continguts)

La jornada es va iniciar amb la ponència “Descobreix, comparteix i transforma: una experiència vivencial per posar en valor el teu camí”, a càrrec de la Sra. Elsa Giménez, CEO de KitCo, una entitat especialitzada en recursos gamificats per a l’educació del ser. L’exposició va oferir una mirada profunda sobre com el desenvolupament personal, el joc i la reflexió col·lectiva poden esdevenir motors de canvi en la pràctica educativa.

Seguidament, la Galeria d’aprenentatges CETE+23 va oferir un espai interactiu on els centres participants a l’edició 2023 del consorci van compartir els seus projectes internacionals, els reptes viscuts i els impactes aconseguits en les seves comunitats educatives. Aquesta galeria va esdevenir un espai viu d’intercanvi d’idees, fomentant la construcció col·lectiva de coneixement a partir de l’experiència real. El nostre centre va poder compartir les experiències viscudes com a observadors d’aula a Hèlsinki i Dublín.

Vam voler assistir al taller de Diversitat lingüística a les escoles irlandeses, ja que l’Institut Rafael Casanova va tenir l’oportunitat de fer observació a l’aula a IrlandaLa Sra. Kènia Puig va oferir una visió comparada i enriquidora sobre la convivència de llengües i cultures als centres educatius d’Irlanda, destacant estratègies per a la inclusió i el reconeixement de la diversitat.

La jornada es va tancar amb la intervenció de la Sra. Montserrat Montagut Montagut, Cap del Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen, qui va reconèixer la tasca de tots els agents implicats en el projecte CETE+ i va encoratjar a seguir treballant des del compromís, la creativitat i la col·laboració per una educació més internacional, humana i transformadora.

Seguim obrint fronteres!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>