Des d’I3 i durant tota l’etapa d’educació infantil, a l’escola Sant Joan treballem les matemàtiques a partir de jocs i activitats manipulatives. A I3 aquests jocs els realitzem fent tres petits grups barrejant alumnes d’I3A i I3B. Des del nivell de petits apostem molt per la metodologia que afavoreix la manipulació, experimentació, comunicació, presa de decisions, realització d’hipòtesis, assaig-error. Creiem que és la millor manera per fer que els aprenentatges siguin vius i significatius. Els jocs matemàtics afavoreixen l’autonomia mental dels nens i nenes, la capacitat d’elaboració d’hipòtesis, les estratègies de resolució de problemes, la discussió, el contrast, la construcció conjunta de solucions i la recerca de formes per plantejar els resultats . Partim de la base que la manipulació de materials és una necessitat bàsica dels infants i a través del joc i les consignes els nens i nenes van construint progressivament els conceptes matemàtics més abstractes.Les matemàtiques en l’etapa d’educació infantil ajuden als infants a estructurar el seu pensament i els continguts logicomatemàtics que els serviran de mitjà per conèixer l’entorn que ens envolta.
Aquí teniu una petita mostra dels jocs matemàtics que realitzem a I3.