L’objectiu de l’educació és crear persones que puguin fer coses noves

enlloc de repetir les que altres generacions han fet.

Jean Piaget

 

Jocs matemàtics

Durant aquest primer trimestre els nens i nenes de 1rA i 2nA han fet el racó dels Jocs Matemàtics. Hem pogut jugar a jocs tradicionals com el dòmino i l’oca, i també hem jugat a altres jocs matemàtics que ens han agradat moltíssim!! Ens ho hem passat súper bé, hem après un munt de coses i alguns també han fet algunes TRAMPES!!

 

Sortida a les Coves del Toll

Dilluns passat els alumnes de cinquè vam anar a les coves del Toll. Vam visitar les coves i vam conèixer de primera mà com vivia l’home de Neandertal. També  vam fer un taller on vam aprendre a fer foc amb pedra de sílex i vam fer un brunzidor. El brunzidor era un tros de fusta que llimàvem dels costats i en fer-lo voltar feia un so molt característic. Els homes primitius l’utilitzaven per avisar a les seves tribus d’algun perill i per fer saber que arribaven d’una jornada de caça. Ens ho hem passat molt bé i ha fet un bon dia!

Rodolins a ritme de nyacres

Els nens i nenes de primer hem treballat els rodolins. Hem après que eren, n’hem llegit i inventat, i per acabar d’aprendre’n hem escrit rodolins amb els nostres noms. Com que els rodolins rimen i tenen musicalitat vam pensar que estaria bé convidar un músic expert i ex-mestre de l’escola que ens ajudés a posar música als nostres rodolins. El Martí va venir a l’escola i ens va cantar els nostres rodolins a ritme de nyacres. Ens va encantar!! Mil gràcies per venir i esperem tornar-te a veure aviat!

I prepareu-vos perquè aviat podreu veure el nostre llibre dels rodolins dels nostres noms!

Science experiment: unicellular organism

AIM: Find out how yeast carries out the process of nutrition.

STEPS
1. Label three  bottles.
A – yeast, warm water and sugar
B – yeast, warm water
C – yeast, sugar
2. Put the ingredients in each bottle.
3. Put a balloon over the neck of each bottle.
4. Put the bottles in a warm place and Wait 20 minutes.

RESULTS
1. The balloon on bottle A inflated the most.
2. The balloon on bottle C inflated the least.
3. Yeast needs sugar and water tu carry out nutrition.

Podeu veure més imatges.

Col·laborem amb La Marató de TV3

Benvolgudes famílies,
L’AMPA de Sant Joan conjuntament amb l’escola continuarà col·laborant amb La Marató de TV3.
Aquest 2018, vist l’èxit obtingut en anteriors edicions, tornem a organitzar un taller de figures per penjar a l’arbre de Nadal. Amb algunes variacions, farem angelets amb la finalitat de vendre’ls el dissabte 15 de desembre i així aportar fons per a la investigació sobre el càncer.
Tots els pares i mares que vulgueu participar en aquest projecte solidari podeu venir a l’escola el dia 1 de desembre. El taller estarà obert a tothom.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració!!!

3r i 4t Sortida a l’Aquàrium

El passat 19 de novembre els nens i nenes de 3r i 4t vem anar a l’Aquàrium de Barcelona. Allà ens vem dividir en grups per fer la visita guiada. Estàvem molt il·lusionats perquè a l’escola ja havíem après moltes coses de l’ecosistema marí. Vem recórrer els diferents aquaris mirant embadalits tots els peixos! Les nostres guies ens van explicar les característiques de les espècies que hi viuen. Les que més ens van agradar van ser els taurons, les morenes, els cavallets de mar, el peix netejador i el peix cirurgià. Sabíeu que la sang de la morena és tòxica, i a l’època romana era utilitzada per enverinar persones? Tot i així la carn de la morena és excel·lent i s’ha de cuinar per sobre els 75º.

Podeu veure més imatges.

Web de l’Aquàrium.

Tallers Coeducatius

Els nens i nenes de primer han fet uns tallers de coeducació que ens han ofert des del Consell Comarcal del Berguedà. A través d’un conte, Rosa Caramel, hem treballat la coeducació. Ens ha agradat molt i ens ho hem passat molt i molt bé!

Fent un treball sobre els jocs ens hem adonat que NO hi ha jocs de nenes o de nens! TOTHOM pot jugar amb el que més li agradi!

Robòtica a Cicle Superior

Aquests dies, amb motiu de la European Robotics Week 2018, l’alumnat de 5è s’ha afegit, en hores de matemàtiques, a l’experiència dels robots Edison que ja fa setmanes que treballa l’alumnat de 6è. En concret el repte consistia en guiar un robot per un circuit preveient els desplaçaments i els girs. Per parelles hem mesurat el circuit, hem planejat el programa, l’hem traspassat a l’aplicació edscratchapp.com, l’hem descarregat al robot, l’hem provat i hem anat corregint els errors. En alguns casos també hi hem afegit leds i so. Hem après i gaudit de debò!

Veure més imatges i vídeos