Ambients a P5

Els divendres a la tarda, les classes dels estels fugaços i la dels planetes, fem ambients. Aquest primer trimestre tenim set propostes; un ambient d’art, un de joc de taula, un de teatre, dos de construccions, un de joc lúdic i un de joc simbòlic. Els infants escullen, cada divendres, a quin ambient volen anar d’aquesta forma, tots els infants passen per tots els ambients relacionant-se, cada vegada, amb companys i companyes diferents.

Els ambients promouen que els infants siguin els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge; han de ser ambients estimuladors, creatius i participatius que promoguin la reflexió sobre la seva pròpia acció i que possibiliti la comunicació i la trobada amb altres companys i companyes.

Clicant a la imatge, podreu veure més fotografies.

Joc simbòlic a P5

Hola famílies,

Dediquem aquest article al JOC SIMBÒLIC.

El joc simbòlic té una gran importància a l’Educació Infantil. Els racons de joc simbòlic responen a la necessitat que té l’infant de conèixer els companys i companyes, de reviure lúdicament unes situacions quotidianes i poder experimentar, amb la pròpia activitat, els diversos rols que hi ha al seu entorn.

Els racons són espais destinats a l’activitat lúdica que demanen a l’alumnat una participació, lliure, imaginativa i creadora; afavoreixen la interrelació i comunicació i són el primer pas cap a la socialització. L’alumnat necessita compartir espais, joc, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament, convivència i de joc.

Mireu, mireu què bé que ens ho passem. Cliqueu a la imatge si voleu veure més fotos.

Taller coeducació a P5

Aquesta setmana, a P5, ens ha vingut a veure la pAllAssA trAfÀlgAr, dintre dels tallers de coeducació.

Ens ha vingut a explicar el conte Rosa Caramel, que treballa aspectes de gènere. Hem passat una estona molt divertida on els infants han pogut participar de la història de l’elefanta Guillermina. També hem aprés que no hi ha jocs de nenes ni de nens i que és important tenir ganes de jugar i compartir els nostres moments de diversió amb els amics i les amigues.

Per finalitzar la sessió, ha demanat als infants que facin un dibuix de la Guillermina compartint el seu joc o joguina preferida. Quan ja tinguem els dibuixos fets els hi enviarem per correu electrònic.

Si voleu saber la història de Rosa Caramel, cliqueu la imatge del conte.

Moltes gràcies pAllAssA trAfÀlgAr per aquest matí tant divertit.

Podeu veure més imatges.

Psicomotricitat amb caixes a P3

A P3 els aprenentatges són molt vivencials i actius. Sovint fem construccions amb peces de joguina, però què passa quan les peces són tant grans com nosaltres? Doncs, a l’hora de psicomotricitat ho hem experimentat i ens hem convertit en petites peces que es mouen en aquestes construccions. Ha estat divertit convertir-se en els reis d’un palau que hem aixecat nosaltres, conduir els nostres cotxes, passar per sota dels ponts,… La imaginació, la creativitat i el moviment en efervecència.

Podeu veure més imatges.

Taller per pares i mares

Avui a l’escola juntament amb la Gemma López, logopeda del Cdiap, hem fet un taller-xerrada d’hàbits i estratègies per afavorir el llenguatge dels nostres fills. Ha estat una xerrada molt interessant en la que s’ha pogut parlar de la importància de l’acompanyament en el desenvolupament del llenguatge. Hem pogut compartir estratègies i parlar sobre el que pot perjudicar a l’adquisició del llenguatge. Moltes gràcies per la vostra assistència, les vostres aportacions han estat molt interessant.

Taller ambiental a 1r

Avui els nens i nens de primer hem fet un taller ambiental amb el títol de ‘Planeta amenaçat, titelles al rescat’ subvencionat per la Diputació de Barcelona. En aquest taller hem fet un viatge fantàstic al cor del canvi climàtic.

El simpàtic i excèntric Doctor Climàtic  ens ha parlat l’efecte hivernacle amb l’ajut d’una màquina de fum, amb l’ós Pol hem experimentat com el glaç es fon allà lluny a casa seva com també al cim de les muntanyes, hem conegut la història de la família Voramar que haurà de fer la maleta perquè el nivell del mar no para de pujar.

Però no patiu! El Doctor Climàtic ha vingut al rescat! Ell ens ha ensenyat quins petits canvis del nostre dia a dia poden ajudar a aturar el canvi climàtic i ens ha recordat que al cap i a la fi el més important és viure en equilibri amb els recursos de la natura. Un taller MOLT INTERESSANT!

Per la Castanyada castanyes

Com diu la tradició a l’escola per la Castanyada tothom va poder menjar castanyes. Entre tots vam col·laborar i així en vam poder menjar! Els i les mestres les van tallar, els pares i les mares les van coure i per acabar, els nens i nenes de sisè ens les van repartir a dins la paperina que cadascú s’havia preparat!!