DOCUMENT

 

Treballem per Racons de català

Els alumnes de cicle superior hem començat a treballar per racons de llengua catalana durant una hora a la setmana. Cada racó es treballa amb un material específic i sobretot per fomentar el treball autònom de cada alumne. Darrera de cada racó hi ha un objectiu d’aprenentatge com per exemple: escriure històries creatives, fomentar l’ortografia, treballar el lèxic i la gramàtica a través del joc,…

Tenim quatre racons i cada setmana els alumnes han de passar per un racó diferent. Quan els alumnes han acabat de fer els quatre racons, comencen una nova volta on presentem alguns racons nous cada vegada i d’altres els mantenim.

Aquí podreu veure fotos dels diferents racons:

 

Pengem les capses niu. Serra de Noet

Tot aprofitant la sortida de dijous llarder, els alumnes de 6è vam penjar les capses niu en dos punts propers del nostre entorn. Primer de tot, vam marcar les capses seguint un codi d’identificació per a cada capsa. Aquest codi ens permetrà fer un seguiment de la capsa al llarg del temps.

En segon lloc, vam penjar les capses niu de ratpenat als arbres del nostre pati i seguidament vam arribar a la Serra de Noet per acabar de penjar les capses niu de Mallerenga i de Puput. No va ser fàcil buscar la distància adient entre capses i intentar trobar la branca més adequada. Però vam aconseguir penjar-les totes i amb molta satisfacció per donar un refugi més a aquests éssers vius.

 

6è PROJECTE capses niu: Fase de construcció

Els alumnes de 6è volem agrair molt els familiars de cicle superior que van ajudar a tallar les fustes dels palets. Gràcies a ells hem continuat amb aquest projecte tan engrescador i tan respectuós amb el nostre entorn. És a dir, fa uns dies ens vam posar a la pell d’autèntics fusters: vam marcar les fustes seguint les instruccions de cada capsa i fa pocs dies vam construir les capses niu per penjar a diferents punts del nostre entorn més proper. Algunes de les capses niu com les de ratpenats les vam penjar en els arbres del nostre pati.

D’aquesta manera en podrem fer un seguiment i una observació més constant.

 

El dijous llarder

Aquest any vam fer una caminadeta per  Berga molt bonica. Però la Vella Quaresma ens havia preparat un repte que havíem de superar si no volíem que destrossés totes les disfresses que havíem fet sota les ordres del Rei Carnestoltes! El repte consistia en escriure el nom d’alguns dels llocs més bonics per on passàvem. I els vostres nens i nens ho van fer genial!

Aquí teniu la ruta per si algun dia voleu repetir l’excursió amb família:

  • Molí de la Gratella
  • Trenca cames
  • Torre de la Petita
  • Portal de Santa Magdalena
  • Safareig de la Pietat
  • Capella de la Pietat
  • Plaça de Sant Pere
  • Torre de les Hores

Hem fet un petit vídeo i algunes fotos . A les fotos veureu que també hi hem afegit algunes fotos d’un dia que estàvem preparant les disfresses.

I recordeu:

 

Per dijous llarder,

botifarra menjaré.

 

Els vostres nens i nenes van portar uns esmorzars de primera per celebrar l’ocasió.

Podeu veure més fotos.

Blocs lògics

En aquesta sessió d’aventures ens hem fixat en que els blocs lògics del seu quadern tenen propietats diferents: forma (quadrat, triangle o cercle), color (vermell, groc o blau) i mida (gran o petit). El joc consistia en anar col·locant els blocs de manera que cada vegada canviés només una característica respecte el bloc anterior. A la segona partida, havien de canviar dues característiques. Els hi ha agradat moltíssim!

En el segon repte hem classificat figures geomètriques transportades per una cinta però havíem de tenir en compte els cartells. Com que teníem els blocs lògics a les mans, ens en hem sortit perfectament.

Podeu veure més fotos.

Regalem-nos creativitat!

Els alumnes de 6è no volíem marxar de vacances de Nadal sense abans haver preparat un petit detall pels nostres companys, tot fent volar la imaginació i aconseguir idees ben creatives a partir d’elements naturals com: pinyes, pedres, tronquets, llanes, escorces,…

Una vegada més, tot vetllant per la sostenibilitat del Planeta i tenint en compte la Setmana de Prevenció de Residus que fa unes setmanes es va celebrar, hem apostat per una proposta on el residu i el cost sigui 0. Poc a poc, anem prenent consciència que el nostre entorn ens necessita i cal cuidar-lo com es mereix.

Cal dir que han sortit idees molt atractives i ben diferents.

 

 

 

5è – Dijous Llarder – Capses Niu

Els alumnes de 5è hem anat a penjar capses niu a la zona del Serrat dels Fullaracs per celebrar Dijous Llarder i com a cloenda del taller de Natura i Conservació que hem fet amb el Centre de Comadoca. D’aquí un any hi haurem de tornar per observar si les han fet servir. Ha sigut un gran dia!

(cliqueu la imatge per veure més fotos)

 

Coneix la nostra ciutat

Els alumnes de 3r estem fent el projecte de la nostra ciutat. Hem aprofitat les fotos que vam fer durant una excursió amb els mestres del Camp d’Aprenentatge, per fer el nostre documental de Berga. Hem hagut de buscar informació dels diferents llocs, preparar-nos l’explicació i després fer una lectura fluïda. Una feinada però ha valgut molt la pena! Esperem que us agradi.

 

 

 

Marietes: recull d’experiències i activitats del mes de novembre i desembre-2020

Us presentem imatges representatives de les diferents activitats que hem dut a terme al llarg dels mesos de novembre i desembre els més petitons de l’escola.
Esperem que us agradin molt.
Veureu imatges relacionades amb la tardor, que vàrem treballar a través de poemes, dites, cançons i… Llegeix més»

Flocs de neu matemàtics

A 5è A, l’última classe de mates del trimestre, l’hem aprofitat per investigar com crear imatges a partir de dos miralls. Hem estat provant com es modifica la imatge segons l’angle que formen aquests dos miralls. Ens han sortit imatges molt boniques. Les podeu veure clicant aquí. I sobretot, hem descobert perquè els angles que ens interessen són els de 180º, 120º, 90º, 72º, 60º…30º… Tot els que són una part exacta dels 360º de la circumferència.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotografia amb els miralls format un angle de 60º: comptant la figura real es veu 6 vegades la mateixa imatge.