BON INICI DEL 2n TRIMESTRE!

La família lectora arriba a Educació Infantil

Heus aquí una història d’ossos. Tots sabem que els contes estan plens d’ossos: alts, grans, bons, dolents, peluts, pelats… però la que avui us volem explicar és la història d’uns ossos ben particulars. En un fred mes de gener han decidit viatjar fins a l’escola de Sant Joan, concretament a les aules d’Educació Infantil. Ells són uns grans amants dels llibres, els estimen de debò, i volen ajudar-nos a vestir les nostres biblioteques de màgia, bona literatura i activitats.

En Max és un personatge que sorgeix del llibre “L’os que estimava els llibres”. Com que el Max és un de sol ha portat els seus 4 germans: la Xesca, la Nura, el Bru i el Grau. Cadascun d’ells viurà a la biblioteca d’una aula d’infantil. Ben segur que els vostres fills us saben explicar més coses del germà os que viu a la seva classe.

Tots tenen la mateixa debilitat pels llibres i els encanta escoltar contes, llegir-los, mirar-los… i esperem que els encomanin aquest amor per la literatura als nostres infants.

Us animem a participar en les activitats que es plantegin per fomentar el gust per la lectura i un bon hàbit lector  base de futurs aprenentatges.

Els Pastorets de l’escola

El passat dijous 20 de desembre, els nens i nenes de l’escola Sant Joan van assistir al teatre Patronat de Berga per fer la representació dels Pastorets. Els alumnes de 6è representaven els personatges principals de l’obra, juntament amb els alumnes de 4t que intervenien en el “ball de pastors i pestores”, els de 2n que feien de dimonis i els de P5 que ballaven el “ball del trineu”. Tot, acompanyat per les veus de la coral de l’escola formada per alumnes dels diferents cicles.

Recordar que els nostres Pastorets són un extracte de l’acte final de l’obre dels pastorets “Els pastorets o l’adveniment de Jesús”, de J. Mª Folch i Torres, adaptat i ampliat per Ferran Badal i Mercè Calonge.

Esperem que us agradéssin tant com a tots nosaltres i, des de l’escola, volem donar les gràcies a tots els pares i mares que ens vau ajudar a fer-ho possible i a tots els assitents.

Podeu veure totes les imatges clicant aquí.

BONES FESTES !!

Joguines per nens o per nenes?

Avui els de primer hem agafat tot un munt de catàlegs de joguines que entre tots vam portar a l’escola i hem començat a retallar. Després hem pensat si aquelles joguines eren per nens, per nenes o per tots i totes. Ens ha quedat bastant repartit i algunes coses hem pensat que podien anar a més d’un lloc. Un cop hem acabat d’enganxar, perquè les cartolines ens han quedat ben plenes, hem parlat de les diferents joguines que havíem retallat i d’on i perquè les havíem enganxat en aquella cartolina. Finalment hem arribat a una conclusió, amb les joguines hi pot jugar tothom que li agradin i tingui ganes de divertir-se, aprendre, imaginar, crear,… tan els nens com les nenes.

Amb aquesta activitat intentem trencar el estereotips que tenim tan interioritzats i els catàlegs de joguines no ens hi ajuden gaire!

El tió a Educació Infantil

El tió és una de les tradicions més entranyables de les festes de Nadal del nostre país. A educació infantil l’hem alimentat de valent. Després de cantar-li unes quantes cançons i picar-lo ens ha cagat joc i joguines per les classes i unes xocolatines per endolcir la festa.

Podeu veure més imatges de P3 i P4

Podeu veure més imatges de P5

Angelets de la Marató

Des de l’Ampa volem agrair a tothom qui ha col·laborat amb la Marató, hem fet molta i bona feina i el resultat és espectacular!!!
Hem recollit un total de 3.490 euros!! Sumant esforços de totes les Ampes! És per estar-ne molt satisfets i us donem les gràcies per haver-hi posat el vostre granet de sorra!!!
Els angelets de la Marató han sigut un èxit rotund!!!
Volem fer-vos extensiu aquest èxit a tota la gent que hi ha participat!!!
Gràcies, gràcies, gràcies i MOLTES FELICITATS!!

Jocs matemàtics

Durant aquest primer trimestre els nens i nenes de 1rA i 2nA han fet el racó dels Jocs Matemàtics. Hem pogut jugar a jocs tradicionals com el dòmino i l’oca, i també hem jugat a altres jocs matemàtics que ens han agradat moltíssim!! Ens ho hem passat súper bé, hem après un munt de coses i alguns també han fet algunes TRAMPES!!