Un mar molt especial

Avui ha vingut el Guim a fer-nos un taller de la Diputació de Barcelona titulat “un mar molt especial”.  Quin és aquest mar? Doncs el mar Mediterrani, el mar que ens uneix, que és responsable del nostre clima i també d’una de les dietes més equilibrades del món: la dieta mediterrània. Hem parlat de la pizza d’Itàlia, del tzatziki de Grècia, del köfte amb salsa de Turquia, del tabboule del Líban, dels postres de cus-cus d’Egipte, del shish kebab del Marroc i com no, de la nostra deliciosa paella!

Però una de les coses que més ens ha agradat ha estat descobrir les olors de la mediterrània: all, comí, canyella, orenga, bitxo i menta. Amb aquetes espècies hem fet un mandala d’olors increïble i hem deixat la classe ben perfumada.

Podeu veure més fotos.

Treballem per Racons de català

Els alumnes de cicle superior hem començat a treballar per racons de llengua catalana durant una hora a la setmana. Cada racó es treballa amb un material específic i sobretot per fomentar el treball autònom de cada alumne. Darrera de cada racó hi ha un objectiu d’aprenentatge com per exemple: escriure històries creatives, fomentar l’ortografia, treballar el lèxic i la gramàtica a través del joc,…

Tenim quatre racons i cada setmana els alumnes han de passar per un racó diferent. Quan els alumnes han acabat de fer els quatre racons, comencen una nova volta on presentem alguns racons nous cada vegada i d’altres els mantenim.

Aquí podreu veure fotos dels diferents racons:

Pengem les capses niu. Serra de Noet

Tot aprofitant la sortida de dijous llarder, els alumnes de 6è vam penjar les capses niu en dos punts propers del nostre entorn. Primer de tot, vam marcar les capses seguint un codi d’identificació per a cada capsa. Aquest codi ens permetrà fer un seguiment de la capsa al llarg del temps.

En segon lloc, vam penjar les capses niu de ratpenat als arbres del nostre pati i seguidament vam arribar a la Serra de Noet per acabar de penjar les capses niu de Mallerenga i de Puput. No va ser fàcil buscar la distància adient entre capses i intentar trobar la branca més adequada. Però vam aconseguir penjar-les totes i amb molta satisfacció per donar un refugi més a aquests éssers vius.

6è PROJECTE capses niu: Fase de construcció

Els alumnes de 6è volem agrair molt els familiars de cicle superior que van ajudar a tallar les fustes dels palets. Gràcies a ells hem continuat amb aquest projecte tan engrescador i tan respectuós amb el nostre entorn. És a dir, fa uns dies ens vam posar a la pell d’autèntics fusters: vam marcar les fustes seguint les instruccions de cada capsa i fa pocs dies vam construir les capses niu per penjar a diferents punts del nostre entorn més proper. Algunes de les capses niu com les de ratpenats les vam penjar en els arbres del nostre pati.

D’aquesta manera en podrem fer un seguiment i una observació més constant.