“Si canvies el punt de vista des del que mires el món, canvies el món!” Joan Turú

L’Escola Marià Fortuny aposta per un equip d’atenció a la diversitat que fomenta la inclusió i no fa diferència.  La nostra estructura és per Comunitats (Petits, Mitjans i Grans) i cadascuna compta amb una mestra d’educació especial referent i un suport d’educació especial.

Per tal de donar una millor resposta a la diversitat i afavorir la participació de tot l’alumnat dins de l’entorn escolar comptem amb el Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva (SIEI).  Tots els alumnes que disposen d’aquest suport tenen un pla de treball específic, adaptat a les seves singularitats, i pensats per a desenvolupar-se dins de l’aula ordinària.  També portem a termes altres mesures com la possibilitat de desplaçar els alumnes SIEI a realitzar els espais d’altres comunitats.  Proporcionant així, a aquells que ho requereixin espais d’aprenentatges més adequats a l’etapa evolutiva en la que es troben.

Donat que tots els suports es duen a terme dins les aules, l’espai físic on es situava el SIEI s’ha convertit en un banc de recursos, on disposem de gran varietat de materials.

L’atenció de l’alumnat és responsabilitat de tot l’equip docent i en concret del tutor/a del grup de referència, i és l’espai que ha d’adaptar-se a la necessitat de l’alumne.  Es tracta de donar estratègies i oportunitats que permetin desenvolupar al màxim les capacitats de tots els nostres alumnes. És important destacar que l’actitud positiva del professorat és el principal element per a l’èxit de les aules inclusives.

“A vegades l’única adaptació que necessita un infant és que creguin en ell”