La nostra escola centre acollidor de centres PAcTE

Aquest curs, des de la Xarxa de Transformació Educativa, ens han proposat ser centre amfitrió de les estades dels centres PAcTE que ho sol·licitin.Imatge

L’estada en centre consisteix en una experiència formativa per la qual un màxim de dos docents d’un centre fan una estada de 4 dies a un altre centre que fa d’amfitrió.
El docent resident adquireix uns coneixements a partir de la seva observació i participació en el centre amfitrió i després en fa transferència al claustre del seu centre d’origen per poder establir objectius de millora i implementar canvis.

L’objectiu de les estades és que els centres aprenguin d’altres centres i els docents d’altres docents, aprenentatge entre iguals, per aprofundir en experiències reeixides que han de possibilitar una educació de qualitat per a tothom amb la millora de les 5 dimensions de la Qualitat Educativa de Centre:
Diana clipart. Dibujos animados descargar gratis. | Creazilla  Propòsit educatiu de centre                                         12,045 ilustraciones de stock de Cabeza pensante | Depositphotos  Pràctiques d’aprenentatge

483.000+ Rueda Dentada Fotografías de stock, fotos e imágenes libres de derechos - iStock | Tuercas, Piñon, Resources  Organització de centre                       Patologías de evaluación según Santos Guerra - innovasinapsis Avaluació de l’alumnat                                     Xarxa i ecosistema educatiu.

Durant els dies el 29, 30, 31 de gener i l’1 de febrer ens van acompanyar mestres de la ZER la Font de l’Aiguadí de Rasquera i Ginestar, de l’escola Soriano Montagut d’Amposta, de l’escola Les Eres de Creixell i de l’escola Arnau Berenguer de Palau d’Anglesola i vam compartir amb ells i elles el nostre projecte educatiu, els nostres principis pedagògics.

ImatgeEstar entre nosaltres i formar part de l’equip durant quatre dies permet poder observar, respirar i sentir la nostra pràctica docent, l’ambient a les aules, les relacions entre els infants, entre els adults, entre la comunitat, com ens organitzem i, com sempre, com ens manca temps per ferImatge coses, com superem obstacles i com aprenem com equip.

En definitiva, una estada els permet viure i conviure en una escola real com la seva amb molt moments de reflexió i debat on tots hi guanyem, perquè tots ens emportem noves idees.

“Educar és aprendre a viure junts i aprendre junts a viure. L’educació té a veure amb el fet de conviure. I aquest aprenentatge no es redueix a la instrucció, a saber fer coses i saber-les fer molt bé”, diu la filòsofa Marina Garcés

Imatge