Quin món desitgem?

“L’educació inclusiva és un dret, i amb els drets no es negocia” Coral Elizondo.

Quan parlem d’inclusió, parlem d’una nova mirada cap a l’infant, que acull la diferència i aprèn d’ella, focalitzant l’atenció en les capacitats i fortaleses de tots els nens i nenes, potenciant-les i creant entorns que siguin accessibles per tothom, mitjançant l’eliminació de barreres.

El nostre centre, és una escola que camina cap a la inclusió, i per portar-la a terme ens basem en les tres variables claus que la vertebren:

• Presència: Doncs tots els nens i nenes, independentment de les seves característiques, necessitats i capacitats personals, estan a les seves aules junt als seus iguals. D’aquesta manera afavorim la integració social i acceptem la diversitat.
  • Participació: Promovem un aprenentatge de qualitat per a tothom, oferint oportunitats d’èxit per a cadascú. A l’escola treballem mitjançant la codocència, de manera que els suports els fem dins de l’aula i aquesta pràctica educativa, a banda de donar resposta a la diversitat, ens permet als docents aprendre entre nosaltres.
  • Aprenentatge: Els/les docents dissenyem activitats amb diferents graus de complexitat i personalitzem l’aprenentatge, a través de propostes ajustades a les necessitats i interessos del nostre alumnat. Pel que fa al plans de suport individualitzat (PI), els elaborem partint de la programació general d’aula, per tal que certs alumnes puguin treballar el mateix que la resta, adaptat al seu nivell de competència curricular.

En definitiva, totes les persones que intervenim a l’escola, podem generar oportunitats de canvi en la societat. Tenim una responsabilitat, un compromís social i la capacitat d’influir per a avançar en un model d’escola inclusiva.

T’uneixes a aportar el teu gra de sorra en aquest repte?