Deixem sortir l’artista que TOTS tenim dins!

Què significa la paraula “Atelier”? La paraula Atelier, és d’origen francés, significa taller, es refereix als espais que fan servir els artistes per realitzar la seva activitat creadora. És a dir, és un estudi artístic o un estudi tècnic.

Un dels espais d’aprenentatge de la comunitat de mitjans, és l’ATELIER, en ell hi trobem diferents zones de treball, la zona de la biblioteca, la zona de pintura i les zones on realitzar diferents propostes artístiques. Cada zona de treball posa a l’abast dels alumnes diferents materials, pintures, aquarel·les, llanes, materials naturals…. per tal de poder experimentar i desenvolupar amb llibertat els fonaments del llenguatge plàstic.

Entenem que l’educació artística afavoreix l’estructuració del pensament de l’alumnat, analitza la realitat, ajuda a comprendre i a respondre, a sentir i a distingir, a pensar i a construir. L’aprenentatge de l’art, i a través de l’art, genera coneixement i transferència a altres situacions i contextos tot desenvolupant un pensament crític, obert i flexible.

“Dibuixar, pintar, etc. són experiències i exploracions de la vida, del sentit i del significat. Són expressions d’urgències, desitjos, confirmacions, recerques, hipòtesis, actuacions, constructivitat, invencions. Són una lògica d’intercanvis, solidaritat, comunicació amb un mateix, amb les coses, amb els altres i de judici  i intel·ligència en relació amb els fets que esdevenen.” Loris Malaguzzi (1990).

Els nens s’arrisquen, improvisen, no tenen por a equivocar-se, alimenten el seu creixement creatiu, els adults mentrestant observem, acompanyem tot deixant que la creativitat flueixi, no penalitzem l’error perquè aquest no existeix, a l’escola no s’estigmatitza. A l’espai s’ofereixen els moments i les situacions idoneas per tal de poder desenvolupar i crèixer la creativitat amb llibertat.