MUSICA’T

Actualment vivim en uns anys de canvis en que la societat ha evolucionat molt, és per aquest motiu que la nostra escola aposta per un model d’aprenentatge innovador per tal de donar cabuda a una educació per al segle XXI, en la que mitjançant noves metodologies, aconseguim persones autònomes i creatives, per fer front a les noves demandes socials.

Per aquest motiu creiem interessant seguir la metodologia dels espais d’aprenentatge en tots els àmbits de l’ensenyament.

“En una estructura d’ambients, l’adult no ensenya. Més aviat acompanya els processos, i sobretot té cura de les ganes d’aprendre, sempre sense prendre als infants l’oportunitat de conquerir els aprenentatges, les fites personals…, l’esglaó més alt de l’espatller per si sols.” (Barba 2013)

Pel que fa a la música a la comunitat dels grans, es fa una sessió setmanal amb tot el grup i dues sessions a la setmana de lliure circulació del mateix grup a l’espai MUSICA’T.

L’espai MUSICA’T està repartit en diferents microespais seguint la continuïtat i l’evolució dels espais musicals de la comunitat dels petits i dels mitjans de l’escola,  on es vetlla perquè els i les alumnes tinguin cobertes totes les dimensions artístiques que necessiten i que marca el currículum. Aquests són els següents:

MICROESPAI DE JOC

Mitjançant el joc els i les alumnes perceben la música d’una manera lúdica i divertida, aprenent, repassant i interioritzant conceptes treballats a l’aula.

MICROESPAI D’INVESTIGACIÓ MUSICAL

La música és font d’investigació, en aquest microespai els infants amb l’assaig/error, amb les hipòtesis, amb la recerca… podran, a través de diferents reptes musicals, fer-se preguntes i trobar respostes individualment o en petit grup.

MICROESPAI D’INTERPRETACIÓ I PRODUCCIÓ

En aquest microespai els infants tenen la oportunitat d’expressar el que senten a través del cos i de la música. És un espai per deixar anar, transmetre i comunicar-se de manera diferent a la resta del món. Disfressar-se, cantar, ballar, representar diferents personatges els fa ser lliures i feliços.

MICROESPAI DE PERCEPCIÓ I COMPRENSIÓ MUSICAL

Entendre el món de la música no sempre és fàcil, en aquest microespai s’ofereixen als i les alumnes propostes més manipulatives perquè això sigui possible. Es treballa el llenguatge musical/matemàtic i la composició des d’una altre vessant. Es posa a l’alumne en situacions on han d’utilitzar els compassos, valors de les notes, les figures musicals… per a fer composicions i fer de músics individualment o en petit grup.

MICROESPAI BIBLIOTECA TEMÀTICA

En aquest microespai es dona a l’alumne un món obert a la música des d’una vessant literària ja sigui amb revistes especialitzades, contes, relats, bibliografies, còmics, contes il·lustrats… Un espai on el nen/a podrà fer volar la imaginació i on podrà també fer connexions de les seves vivències.

MICROESPAI LA MÚSICA I LES TIC

L’aprenentatge del s.XXI no pot deixar de banda a les noves tecnologies, a l’espai MUSICA’T ho tenim en compte a través de les TIC.

MICROESPAI CREATIU

Un lloc per expressar-se, un lloc per a ser conscients de les nostres emocions i poder deixar anar el que sentim a través de la música.

“L’educació ben entesa no és solament la preparació per a la vida; és en ella mateixa una manifestació permanent i harmoniosa de la vida. Hauria de ser així per a l’educació musical que apel·la a la majoria de les facultats rectores de l’ésser humà.” Edgar Willems.