Mudras a l’escola

Que son los mudras? - Centro de Bienestar Físico y Psicoemocional

Què són els Mudras?

Els mudras són gestos que realitzem amb les mans i ens ajuden a transformar l’energia del nostre cos. Tant és així que en les cultures antigues es diu que les nostres mans guarden un gran poder i tenen la capacitat de curar-nos, elevar la nostra energia i contribuir a un benestar general.

Origen

Aquesta simbologia té el seu origen dins de la tradició Hindú com a gest que es realitzava amb les mans i els dits per calmar la ment, ajudar a la concentració i produir benestar i felicitat. Són una part molt important en la pràctica del ioga i de la meditació.

Beneficis

• Millora la concentració
  • Ajuda a relaxar-te
  • Equilibra la nostra energia vital
  • Ajuda a la nostra salut en general

Aquest primer trimestre treballem dos mudras que són el Prithvi mudra i Panchamuka mudra.

Element yoga Prithivi mudra hands with mehendi patterns. illustration for a yoga studio, tattoo, spa, postcards, souvenirs.:: tasmeemME.com

El Prithvi mudra ens aporta restablir els nivells d’energia en moments de cansament, tenir una visió general de la vida més sana i entusiasta, generar calma i benestar i ens dona arrelament, estabilitat i seguretat.

Mudras - Modern Goddess Living

El Panchsmukhs mudra ens equilibra els dos hemisferis i millora la concentració i la memòria entre altres. És molt útil quan has de recordar alguna cosa o t’has de concentrar durant una estona o retenir allò que estàs llegint.

En articles anteriors hem estat explicant els beneficis que ens aporta el ioga a l’escola i el perquè a l’Escola Marià Fortuny hem apostat per aquesta filosofia. Com a mestres tècniques en aquesta modalitat no ens podem estar de donar noves oportunitats als alumnes per facilitar-los eines per poder millorar com a persones, créixer d’una manera sana i equilibrada i acceptar-se a ells mateixos i al seu entorn. Això els permetrà estar tranquils per poder aprendre i evolucionar fins a on cada un d’ells vulgui. Per aquest motiu aquest curs hem volgut introduir els mudras com a tècnica que aporta molts beneficis a tots.

“Una mente calmada trae fortaleza interna i autoestima, eso es muy importante para la salut mental.”

– Dalai Lama –