EL NOSTRE HORT

A la nostra escola tenim una gran zona verda i dins d’aquesta hi trobem el nostre hort.

Cada dia durant l’hora del pati i de manera voluntària, l’alumnat ve a l’hort i es fa càrrec del seu manteniment. Entre tots i totes, gaudim d’una bona estona envoltats de la natura i realitzem diferents tasques com fer neteja, eliminant les males herbes però també reguem, sembrem i plantem les nostres hortalisses que posteriorment en recollirem els seus fruits i en traurem molt de profit.

Els nostre hort està dividit en tres espais diferents on aquests estan subdividits en crestalls.

Per una banda hi trobem sis crestalls on sembrem i plantem les hortalisses com ara faves, diferents varietats d’enciams, cols, bròquils, cebes, pastanagues, etc.

També hi ha un altre crestall de grans dimensions on hi trobem diferents plantes aromàtiques com el romaní, farigola, menta, espígol, etc.

I finalment, una altra zona amb diferents arbres fruiters com avellaners, albercoquers, garrofers, pomeres, pruneres, pereres, magraners, codonyers i les oliveres, de les quals cada any en fem les olives per fer-les en conserva i en fem l’oli.

El fet de tenir i treballar l’hort a la nostra escola apropa el nostre alumnat a tenir un contacte més directe amb la natura i a observar-ne l’evolució i el creixement de les diferents hortalisses plantades. Alhora també es pren consciència de tenir cura i respecte pel medi ambient ja que al nostre hort no només hi trobem gran varietat de plantes i hortalisses sinó que també hi descobrim i hi observem diferents espècies d’animals i insectes que s’alimenten i viuen en aquest mateix hàbitat.

D’altra banda, també observem tots els passos de desenvolupament de la planta des que la sembrem, posant-hi la primera llavor, passant pel seu creixement i desenvolupament, fins que en recollim el seu fruit.

També hi treballem el seu cicle estacional tenint en compte que la primera sembra es fa a la tardor, posteriorment passem per l’hivern on la planta està en període d’hivernació i quan arriba la primavera ja podem observar el seu total creixement on a finals d’aquesta estació el mateix alumnat ja en pot començar a recollir els primers fruits.

I que en fem d’aquests fruits? Doncs els portem al nostre espai de la tasqueta on es fa un comunicat a nivell d’escola i els alumnes d’aquesta classe els posen a la venda a totes els/les mestres els quals van passant per aquest espai i es venen totes les hortalisses del nostre hort. D’aquesta manera potenciem la competència matemàtica i apropem una vegada més al nostre alumnat a conviure en la realitat que ens envolta en la nostra societat dins de la nostra aula.