Marià Fortuny Report: la revista digital de la nostra escola

El format en què ens arriba la informació ha canviat. I en el cas del nostre alumnat, nadius digitals, encara més. Els nostres joves cerquen, s’informen i consulten  a cop de clic. És per això que la nostra escola ha apostat per un projecte que va en aquesta línia. Marià Fortuny Report és la revista escolar digital del nostre centre, dins del projecte Revista Escolar Digital (RED), una xarxa de diaris escolars gestionats, dirigits i redactats per estudiants de primària, secundària i batxillerat amb el suport de periodistes professionals.

En el nostre cas, és l’alumat de 6è qui gestiona i dinamitza la revista. Per una banda, amb l’assessorament dels periodistes, han après a identificar les “fake news” o notícies enganyoses que trobem als diferents mitjans i xarxes socials.

Per tal de poder escriure una notíca de manera correcta, els nens i nenes han treballat el gènere textual de la notícia a les sessions de taller de llengua. Per una banda, conéixer l’estructura: titular, subtitular, cos, imatge, peu de foto… D’altra banda, tenir ben clar que aquesta ha de respondre a 6 preguntes: Què? Qui? Quan? On? Com? Per què?

Una vegada ho tenen clar, han d’identificar situacions i fets que puguin ser notícia: projectes, activitats i tallers… Quan s’identifica la notícia, és moment de passar a l’acció i redactar-la tenint en compte tot allò que ja sabem i les indicacions del periodista: escriure en tercera persona, introduir el testimoni dels protagonistes….

Al Marià Fortuny Report  trobareu les últimes notícies de l’escola. En breu, estrenaran nova secció: l’entrevista! Estigueu ben atents i atentes!