Com ajudar als fills amb les tasques telemàtiques.

Tot sovint ens trobem que volem ajudar als nostres fills i filles amb les tasques que els encomanen des de l’escola i no els podem ajudar per diversos motius. Darrerament aquestes activitats són d’un caire més tecnològic i, en alguns casos, això fa que la nostra desconeixença del mitjà ens impedeixi donar-los aquest cop de mà.

Computer Problems
“Computer Problems” by CollegeDegrees360 is licensed under CC BY-SA 2.0

Des de l’escola no és la nostra intenció restar temps a les famílies (tant pares com fills) d’allò que és propi del temps de lleure o d’altres obligacions. Tot i això us volem donar un parell d’orientacions per a que podeu acompanyar als vostres fills quan la tasca encomanada és de caire telemàtic. Aquests consells sorgeixen de necessitats observades i de comentaris que ens heu fet vosaltres o els vostres fills.

“Cal que el meu fill o filla tingui un dispositiu mòbil a casa?”

De cap de les maneres, a l’escola comptem amb prou dispositius com ara tauletes i chromebooks per garantir que els nostres alumnes puguin realitzar qualsevol activitat encomanada. Les tasques telemàtiques són un complement que es pot realitzar a casa però en cap cas de manera obligatòria.

@escmariafortuny_oficial

“Com puc accedir a la plataforma Classroom des del meu dispositiu mòbil?”

Als dispositius Android (ja siguin tauletes com telèfons mòbils) ens trobem que les aplicacions de Google no es poden actualitzar des del correu corporatiu del centre (@mariafortuny.cat) que, per altra banda, és l’únic que poden fer servir els nens per feines escolars.

De moment l’única manera de solucionar aquest problema és actualitzar de manera manual aquestes aplicacions mitjançant l’aplicació Google Apps Device Policy. És fàcil i molt ràpid però si teniu qualsevol problema per fer-ho adreceu-vos a l’escola, us orientarem per solucionar qualsevol problema.

“Com m’ho faig per fer arribar els resultats d’un tasca allotjada a liveworksheets.com?”

Aquest web permet afegir a Classroom activitats interactives sovint senzilles i engrescadores. Això fa que molts mestres les fem servir com a complement per aquelles que realitzem a l’aula. Malauradament la integració amb Classroom no es del tot completa i cal que els alumnes enviïn el full de respostes al correu del/la mestre/a. La manera de fer-ho és molt senzilla i es treballa molt a classe de manera que els nens ho recordin però us la compartim per si de cas el vostre fill o filla té dubtes algun dia.

De ben segur teniu molts altres dubtes que us podem resoldre, no dubteu en fer-nos-els arribar a tic@mariafortuny.cat i potser plegats podrem ajudar altres famílies amb les mateixes inquietuds en un proper article.