A quatre mans

El  “TEAM TEACHING”,  és a dir,  el treball educatiu en Equip és el futur de l’educació i el present a la nostra escola.

Adequar-se a les necessitats de la societat actual ha estat un dels principis que des de l’escola Marià Fortuny sempre hem tingut present.

Introduir elements nous en el desenvolupament de les tasques d’ensenyament-aprenentatge provocant canvis necessaris metodològica i organitzativament ha estat i és un constant que vivim. Adaptar-nos als diferents ritmes i necessitats dels alumnes diàriament és el nostre punt fort.

En aquesta actualitat constant hi té un paper molt important la codocència,  estructura la qual suposa tenir dos docents a l’aula, quatre mans atenent conjuntament tot l’alumnat.

Trobem diverses modalitats de codocència en funció de les necessitats de cada grup classe i els requeriments de cada activitat. Totes aquestes les planifiquem, executem i avaluem amb temps per tal de garantir els seus beneficis.

Modalitats:

• Un docent fa la classe i l’altre observa
  • Un docent fa la classe i l’altre li dona suport
  • Codocència en paral·lel
  • Codocència per estacions o grups rotatius
  • Codocència en ensenyament alternatiu
  • Codocència en equip

A l’escola Marià Fortuny alternem les diferents modalitats segons la necessitat.

• A l’inici de curs recomamen la primera i segona modalitat per tal de conèixer als alumnes i tenir una bona radiografia del nostre grup.
  • Durant el curs i segons les activitats ens readaptem a una modalitat o altra.
  • Recomanem finalitzar el curs amb la codocència en equip ja que mostra la plenitud i la fusió de totes.

La Codocència és una estratègia clau en l’atenció a la diversitat i a l’escola Marià Fortuny n’és la base de l’escola inclusiva que som.

“La innovació sense inclusió està buida de qualitat humana”

Teresa Huguet