Socialització de llibres

La Socialització o reutilització de llibres no és un fet nou. Els germans grans sempre han passat els llibres que es podien aprofitar als petits, veïns o amics.

Avantatges de la Socialització
Disminució significativa de residus generats: valors ecològics.
Fomentar el respecte envers el material comunitari: responsabilització de l’alumnat.
Reducció el cost econòmic que suposa la compra de llibres a les famílies: estalvi.
Facilitar l’accés als llibres a tot l’alumnat del centre: foment de la igualtat social.

Funcionament de la Socialització
L’AMPA adquireix els llibres directament a les editorials, i són utilitzats al llarg de diversos cursos.

L’adhesió és voluntària. Les famílies no adherides han de comprar els llibres pel seu compte (el llistat el trobaran a la Secretaria i al web del Centre).
Els lots de llibres de cada alumne els preparem les famílies durant l’estiu perquè, en tornar de vacances, cada alumne els trobi a classe.

Compromisos de les famílies:
-L’adhesió al sistema de Socialització implicarà mantenir-s’hi al llarg de tota la Primària.
-La cura dels llibres perquè això sigui possible: els llibres són comunitaris.

Les mateixes famíles de l’AMPA folren els llibres abans del setembre.

TARIFES CURS 2017-2018 (poden variar en cursos propers)
CURS quota llibres socialitzats preu venda al públic aproximat
1r 115 €* 190 €
2n 115 €* 190 €
3r 60 € 195 €
4t 60 € 195 €
80 € 195 €
70 € 195 €

*: quasi tots els llibres són d’un sol ús i no es poden reutilitzar.

La quota de llibres es cobrarà al mes de juliol. El preu de la quota pot variar d’un curs a l’altre. Per rebre els llibres a l’inici dels curs, cal estar al corrent del pagament.

PER AL BON MANTENIMENT DELS LLIBRES DE TEXT
1. Els llibres són propietat de tots. Conserva’ls tal i com a tu t’agradaria trobar-los.
2. No treguis ni espatllis els folres.
3. Si un llibre es fa malbé o es perd, comunica-ho al més aviat possible.
4. No escriguis amb bolígraf als llibres.
5. Al final de curs s’han de tornar tots a l’escola.