Com hem fet la diagnosi del centre?
L’aplicació SELFIE és una eina gratuïta i personalitzable que ha desenvolupat la Unió Europea per ajudar als centres educatius a dur a terme una diagnosi completa sobre l’aprenentatge digital. Durant el curs 2021-2022 es van realitzar els estudis inicials del nostre centre. En aquest estudi hi van participar totes les unitats:
Equip
directiu
Alumnat de Cicle Superior
Personal PAS/PAE
Claustre
Famílies
Dels resultats extrets vam definir les següents fortaleses i debilitats:
- Elevada Competència Digital Instrumental de l’equip docent.
- Bones pràctiques. Treball col·laboratiu entre docents.
- XXSS més coneguda entre les famílies: Instagram.
- Email com a eina majoritària de comunicació entre la família i l’escola.
- Les famílies s’assabenten de les informacions que dona el centre.
- Propostes formatives rellevants per a famílies.
- Coneixement d’eines digitals significatives amb transferència a l’aula.
- Augment de la participació d’entorns d’aprenentatge de tecnologies digitals. Per exemple, Subxarxa d’EDC, de CDD i la de Coordinadors/es.
- Creació d’espais de debat i/o reflexió en el centre sobre tecnologies digitals i/o eines digitals de fàcil implementació a l’aula.
- 50% de famílies enquestades que mai han visitat la web del centre.
- Formació en EVA’s que utilitza el seu fill/a.
- Visibilització de l’EDC a les famílies.
- Definició de línia d’àmbit digital de centre.
- Establir espais de debat i reflexió entre iguals. Proposta formativa interna. anual.
- Millora de la CDD. SFT. Bones pràctiques Kudi’s. Dinàmiques participatives i col·laboratives entre iguals.
- Implementació de més eines digitals a l’aula. Augment de la CDD i de la CDA.
- Desplegar l’avaluació de la CDA.
- Millorar de l’assistència tècnica.
- Necessitat de formació i intercanvi d’experiències.
- Creació de continguts digitals.
- Millora de l’ús dels EVA’s.
- Foment de la creativitat i transversalitat de l’àmbit digital.
- NOFC àmbit digital 1r any.
- Pla d’Acollida Digital Docent/Famílies i Alumnat.