Teatre tres porquets a P4

Hola famílies!!

Com a cloenda del nostre projecte, vam preparar una obra de teatre sobre el conte dels tres porquets.

Vam fer la decoració, les carotes i vam assajar perquè sortís molt bé. Finalment la vam representar a P3 i P5, els nens i nenes van estar molt contents i contentes,  van aplaudir molt i ens van felicitar!! Mireu com ho vam fer…

SORTIDA TOT CIRC P4

Els nens i nenes de P4 vam fer una sortida a “Tot Circ”. Al matí vam fer un taller on podíem provar monocicles, fer equilibris, fer malabars, pujar al trapezi, disfressar-nos de pallassos…això ens va permetre veure quant és de difícil treballar amb un circ!… Llegeix més»

FIC “Els espais.

“La vida quotidiana, amb els seus objectes, amb les persones, amb les activitats rutinàries —menjar, dormir, la higiene personal, la trobada amb els companys, les activitats compartides, el contacte personal amb l’adult, el joc, l’exploració i manipulació dels objectes, jocs i situacions—, tan rutinàries però, alhora, tan plenes de novetat i il·lusió, de vida afectiva. És aquesta vida la que fa que l’escola infantil esdevingui un element clau. […] La vida quotidiana es constitueix en marc i objecte de l’aprenentatge, en el medi en què es construeix la pròpia identitat.” N. Alzola i J. Otaño (1994)

Trànsit de Mercuri a l’escola.

“L’11 de novembre de 2019 vam ser testimonis d’un esdeveniment rar i intrigant a l’Escola Font del Roure: vam veure com la silueta de Mercuri travessava el disc del Sol a través d’un telescopi solar especial.

Mercuri és el planeta més proper al sol i és força petit, semblant a la mida de la nostra Lluna. En ser el planeta més proper al Sol, la gravetat és més gran i el seu any té una durada de 88 dies. Però a causa de les lleugeres inclinacions de la seva òrbita i la de la Terra, Mercuri no passa normalment  per davant del sol, i quan ho fa, parlem d’un trànsit planetari. El trànsit va començar a les 1335h i, tot i que parcialment enfosquit pels núvols, els alumnes van tenir l’oportunitat de veure aquest punt minúscul amb els seus propis ulls! Hi ha alguna cosa especial sobre això – una cosa que dóna una perspectiva sobre el nostre petit lloc a l’univers.” Grant George Buffett

Descobrint els colors i les fruites de la tardor a P5.

Si observem l’entorn que ens envolta veiem que està en canvi constant, i si estem atents i atentes, nosaltres podem observar tots aquests canvis.

Vam començar a l’escola que era l’estiu, però casi no ha passat ni un més i la tardor ha començat.

Mitjançant el sentit de la vista hem descobert que els colors són 5, el taronja, el vermell, el groc, el marró i el verd, i ho hem experimentat mitjançant pintura, però de forma diferent, divertida i des d’un altre punt de vista.

La tardor a més dels seus colors arriba amb els seus fruits, gràcies a la participació de les famílies vam transformar la classe en una paradeta, on vam vendre i comprar les fruites. Prèviament entre totes vam escriure i decidir els preus dels productes, treballant d’aquesta forma l’escriptura, numeració i càlcul.

Per finalitzar vam poder fer un tastet de les fruites i fruits secs que ens proporciona la natura en aquesta època de l’any, i vam acabar fent la reflexió que els colors de la tardor no són per casualitat sinó que són els que percebem mirant l’entorn en aquesta estació.

FOTOS P5 A          FOTOS P5 B