Material, sortides i colònies

QUOTA DE MATERIAL

El pagament de la quota fa possible que els infants facin ús de tot el material que hi ha a l’escola: des del fungible, didàctic i lúdic fins als materials i recursos de noves tecnologies així com del mobiliari, estructures dels patis, espais d’experiències, etc.

A banda d’això, les aules s’autogestionen en relació a les sortides que es realitzen al llarg del curs depenent dels contextos que es van treballant, per aquest motiu l’escola estableix una quota de 200€ per alumne (150€ estan destinats al material necessari per tot el curs escolar i 50€ a les sortides d’aquell any) que està destinada a cobrir aquestes necessitats. En aquesta quota no estan incloses les colònies.

Aquesta es pot abonar en un sol pagament o bé en dos, un en el moment de formalitzar la matrícula o la confirmació de plaça (entre els mesos de maig i juny) i l’altre pels volts de Nadal (entre desembre i gener).

Tanmateix s’ofereix la possibilitat de realitzar-la en terminis acordats entre la família i la secretaria del centre. Les famílies nombroses i monoparentals que tinguin el carnet vigent i l’hagin presentat a la secretaria se’ls farà un descompte de 30€ en concepte de material i per fill/a.

El pagament es pot realitzar a secretaria o bé a través de transferència bancària al següent número de compte:

Banc de Sabadell

ES43 0081 – 5589 – 1700 – 0108 – 8917

Pensem que val la pena sortir de les aules per un munt de raons, ja que les excursions, les sortides i colònies ens ofereixen un gran ventall de possibilitats: conèixer i interactuar activament amb l’entorn i el medi més proper; observar en directe tot allò que ens envolta; formular hipòtesis, experimentar, comprovar; descobrir l’art, la música, la cultura; afavorir la convivència i la relació entre alumnes i mestres… en definitiva, ens ajuden a treballar coneixements, capacitats, actituds i valors.

 

SORTIDES

Qualsevol sortida tindrà sentit en el marc de les històries de l’aula i totes ens ofereixen la possibilitat d’obrir nous camins. És per això que per nosaltres és impossible saber a principis de curs quines seran les sortides que es realitzaran al llarg del curs.

Ja sabeu, però, que en el moment que una sortida estigui preparada, us informarem amb temps suficient per poder-la treballar, si fos necessari, des de casa.

El que si està ja programat, degut a la organització general de les entitats gestores, són les sortides relacionades amb el teatre al Monumental i les especialitats d’anglès i de música. Que, aquest curs seran:

 

 TEATRE MONUMENTAL

CURS DIA OBRA DE TEATRE
I3 05/03/24 Contes del Binomi
MULTIGRAU 08/02/24 Plàncton
1r 24/01/24 Miranius: L’aventura d’habitar el món
4t 13/03/24 Els viatges de Bowa

TEATRE DE MÚSICA

CURS DIA LLOC / OBRA
2n 16/11/23 Palau de la Música – Cobla 2.0
12/01/24 Gran teatre del Liceu – La cuina de Rossini

TEATRE D’ANGLÈS

CURS DIA LLOC/OBRA
1rA i 1rB 19/02/24 Sala Cabanyes / Wanda the witch
3rA i 3rB 07/03/24 Sala Cabanyes / Tarzan
4tA i 4tB 11/03/24 Sala Cabanyes / Robin Hood
5èA i 5èB 29/04/24 Sala Cabanyes / Treasure Island

ALTRES ACTIVITATS

CURS DIA LLOC I ACTIVITAT
3rA i 3rB Parc Central – Fem Dansa
5èA i 5èB Teatre Monumental – Cantània

 

PAPER DE LES FAMÍLIES ACOMPANYANTS A LES SORTIDES

Des de l’escola hem volgut elaborar algunes pautes que cal tenir present a l’hora d’acompanyar a un grup-classe a alguna de les sortides que realitzen al llarg del curs:

  1. Conèixer el grup. És important interessar-se per anar coneixent el nom dels alumnes que integren el grup.
  2. Reforçar les indicacions, pautes o instruccions de/la mestre/a tutor/a. És important que us fixeu en les actuacions i indicacions de la mestra o mestres que també acompanyen per poder anar a la una.
  3. L’ajut que oferiu és per tot el grup. Els alumnes han de veure que el vostre ajut i les vostres indicacions són tan valuoses com les del/la mestre/a tutor/a.
  4. Respectar l’autonomia dels alumnes. Les sortides continuen essent una bon moment per treballar l’autonomia del nen/a: buscar l’esmorzar o dinar, menjar sols/es, obrir i tancar motxilles, posar-se i treure’s la motxilla…
  5. Que la llengua de comunicació amb el grup sigui el català.
  6. No fer cap tipus d’enregistrament (fotografia o vídeo) amb el telèfon mòbil. El/la mestre/a o mestres ja en fan al llarg de la sortida amb la càmera de fotos. Recordeu que l’autorització d’imatge és per fer ús de les fotografies i enregistraments en activitats relacionades amb l’escola (àlbums, bloc, pàgina web…).

*Les quotes són aprovades pel Consell Escolar del Centre.

 

COLÒNIES

Benvolgudes famílies,

Us comuniquem que aquest curs 2023-2024 tan sols l’alumnat de 6è realitzarà les colònies de final de l’etapa d’educació bàsica. La resta de grups, des de multigrau (I4 i I5) fins 5è no participaran de les colònies fins el proper curs 2024-2025.

Aquesta decisió s’ha pres valorant diverses opcions i tenint en compte diferents escenaris. Tot i així us n’expliquem els més importants que pivoten principalment en dues qüestions fonamentals: l’economia familiar i l’organització de centre.

Per una banda som conscients que la gestió econòmica de cada llar al llarg del curs forma part de la realitat de cadascuna, però si ens basem en els darrers anys, des de secretaria hem anat observant que l’encariment de la vida en general, fer front a les despeses de l’escola i un llarg etcètera ens fa ser encara més conscients i pensar que podem organitzar les colònies cada dos anys, perquè esdevingui en part una mesura per pal·liar les despeses escolars.

A més a més l’organització interna de l’escola i a nivell de professorat que participa de les colònies fa que no puguem disposar del personal docent suficient sempre que ho necessitem. Aquesta realitat laboral hi ha estat sempre, i hem fet tot el possible per minimitzar-ne els efectes, però després de parlar-ho i buscar altres organitzacions ho hem valorat així.

No obstant, l’alumnat de 6è seguirà anant de colònies cada curs per garantir que tenen l’oportunitat de gaudir la finalització de l’etapa l’escola.

Tot i així, la resta de cursos ho faran seguint la seqüència d’un curs sí i un curs no. Els cursos que s’inicien al setembre amb anys senars com és el cas de 2023, no aniran de colònies, i els cursos parells, sí.

Desitgem que tingueu un molt bon curs 2023-2024.

Atentament,

L’equip directiu

——————————————————————————————————————————————

D’altra banda estan les colònies, on també podrem tenir la possibilitat de viure noves experiències relacionades amb temàtiques diferents al llarg de la geografia catalana.

Aquí a l’escola les colònies es realitzen anualment a partir d’I4 i fins a finalitzar l’escolarització a 6è de primària.

Els alumnes de sisè, però, realitzaran el viatge de fi de curs triant la destinació ells/es mateixos/es després d’una llarga i treballada tria a través d’un treball realitzat al llarg del curs.

La programació de les colònies d’aquest curs és la següent:

CURS
LLOC
ACTIVITAT
CALENDARI
EMPRESA RESPONSABLE
A determinar, en funció del treball que realitzen 6èA i 6èB

Durant el primer trimestre rebreu una circular per realitzar el pagament de la bestreta de les colònies i us facilitarem, també, un número de compte per si ho voleu fer a través del banc. Com ja sabeu teniu l’opció de fer-ho a la secretaria del centre.

Després de les vacances de Nadal us demanarem un altre pagament (cap al més de febrer o març) i l’últim pagament una mica abans d’anar-hi, tot depenent del mes en que es realitzin les colònies (aquest últim pagament pot variar depenent del nombre d’infants que hi assisteixin).

Els cursos de 5è i 6è aquesta organització varia ja que la quantitat a pagar dependrà dels guanys obtinguts a través de les diverses vendes i activitats realitzades al llarg del curs.