PGA i NOFC 23-24

El centre elabora la programació general anual d’acord amb el que estableix l’article 10 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius, en la qual es recull la concreció de les prioritats i de tots els aspectes relatius a les activitats i el funcionament del centre per al curs escolar corresponent, dels diferents àmbits de l’autonomia de centre, d’acord amb el projecte educatiu i  amb el projecte de direcció vigent.

Pel que fa a la PGA del curs 2023-24, es fa referència a l’Estratègia digital i Cultura digital, en els següents dels seus objectius:

OBJECTIU 1: MILLORAR ELS RESULTATS EDUCATIUS

Objectius del centre Accions a realitzar per part del centre Responsables Indicador inicial Indicador de progrés

1.1 Millorar la coordinació del currículum:

Desplegament de l’Estratègia Digital de Centre Comissió Digital Objectius 3 i 4

De l’EDC

Fet-No Fet

OBJECTIU 3: MILLORAR LA PROJECCIÓ EXTERNA DEL CENTRE

3.1 Promoció i embelliment del centre.

Publicació d’esdeveniments als mitjans de comunicació comarcals i xarxes Equip directiu i comissió cultural 10 >5
Professorat que divulga bones pràctiques educatives (web, xarxes, diaris…) Equip directiu i comissió cultural 30% 100%

Pel que fa a les NOFC del curs 2023-24, es fa referència a l’Estratègia digital i Cultura digital, en els següents apartats:

I. RECURSOS DE FUNCIONAMENT

5. Control de l’assistència de l’alumnat

1. Control de l’assistència per part del professorat: en començar la classe, el professorat ha de passar llista a través de la plataforma digital del centre . Haurà de fer constar els retards, les absències i les expulsions, si s’escau.
  2. Control de l’assistència per part del conserge: la comunicació de les absències injustificades d’alumnes a les seves respectives famílies es farà cada dia telefònicament a partir de les 9h.
  3. Control de l’assistència per part de la família: la família haurà de justificar les faltes trucant per telèfon, enviant un correu al centre, a través de la plataforma IT escola,  enviant un missatge al tutor o emplenant el document de justificació de faltes que es pot sol·licitar a consergeria.

10. Ús de mòbils i altres aparells d’ús no acadèmic

L’ús del mòbil no està permès al centre llevat que el professorat ho demani explícitament per realitzar una activitat didàctica.

També està prohibit a les classes l’ús de rellotges amb alarma connectada, làsers, o qualsevol aparell, aplicació o joguina que pugui interferir en el desenvolupament de les mateixes.

L’ús de qualsevol d’aquests aparells es considera un cas de sanció i/o d’expulsió de l’aula.

Serà motiu d’expedient acadèmic l’ús d’aplicacions informàtiques que afectin la gestió de les classes o manipulació d’aparells del centre. El centre declina qualsevol responsabilitat sobre l’eventual desaparició d’aparells i altres objectes bé no permesos, bé no necessaris a les aules.

Es recorda que existeix una legislació que regula els drets d’imatge i, per tant, qualsevol fotografia i/o gravació d’àudio o de vídeo presa i/o feta pública sense el consentiment de la persona en qüestió és motiu d’expedient disciplinari greu i pot ser-ho de denúncia.

No està autoritzat al centre l’ús d’altaveus/amplificadors de so per part de l’alumnat.

26. Normativa d’ aules digitals

Existeix normativa al respecte que es pot consultar al PEC del centre (veure pla d’estratègia digital de centre).

VI. PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA

1. Canals de participació

Claustre, Consell Escolar, Comissions de professorat, AFA, Fòrum per famílies, entrevistes entre tutors i professors, pàgina web, plataforma digital i xarxes socials.

VIII. EQUIP DIRECTIU I ÒRGANS DE COORDINACIÓ

2. FUNCIONS DELS ÒRGANS DE COORDINACIÓ

Coordinació TAC.

S’encarrega de desenvolupar els següents aspectes:

•       assessorar i/o formar els professors per a la implantació de les TAC
  •       proposar els criteris per a l’adquisició de nous recursos i definir-ne les prioritats.
  •       vetllar pel manteniment de les instal·lacions i els equipaments informàtics i telemàtics del centre
  •       assessorar a l’equip directiu, els professors i PAS en l’ús de les aplicacions de gestió acadèmica i economicoadministratives.
  •       impulsar l’ús didàctic de les TAC en el currículum escolar així com fer-ne el seguiment i l’avaluació
  •       proposar a l’equip directiu els criteris per a la utilització i l’optimització dels recursos TIC del centre
  •       coordinar l’elaboració del pla TAC del centre.
  •   gestionar la presència d’internet al centre (Moodle i pàgina web).