Biblioteca viva! Visita de la llibreria La Bioscana

Aquesta setmana, al pla d’acció Biblioteca viva, hem tingut una visita especial i esperada. Ha vingut una parella del poble de Biosca,  l’Ester i en Jordi, a presentar-nos el seu projecte innovador relacionat en donar una 2na vida als llibres.

 

Què fan amb els llibres?

Ens han explicat que es dediquen a donar una 2na  vida als llibres que la gent ja no vol, i els venen a menor preu a altres persones que sí que els volen

 

Com van començar?

Van dur a terme el seu projecte a l’època de la Covid. Es van inspirar gràcies al  seu cunyat,  ja que ell té una empresa de vendre llibres de 2na mà. Un dia ell els va dir que una noia de Toledo (que també venia llibres de 2na mà)  tenia 17.000 llibres i se’ls havia de treure de sobre. Llavors a la parella se’ls hi va ocórrer anar a buscar tots aquells llibres, per poder començar el seu projecte.

 

Com va ser el viatge a Toledo?

Per anar cap a Toledo, el seu cunyat els hi va deixar un tràiler per recollir tots els llibres.

En un cap de setmana van  recollir un total de 17.000 llibres, i només amb tres persones i un tràiler!!

 

On tenen els llibres?

Una persona de Biosca els hi va deixar una granja abandonada  per poder instal·lar els llibres.

Passat el temps, van començar a reformar la granja per poder tenir un lloc més acollidor i  per a poder treballar d’una forma còmoda i ordenada.

En l’actualitat, les 4 plantes estan atapeïdes de llibres.

 

On podem mirar quins llibres tenen?

La granja té un total 4 plantes i ens van explicar que les tenen totes plenes de llibres al voltant de 20.000 repartits.

Els llibres es poden comprar a través de la pàgina web, és a dir, en línia, o també, van a diferents fires de la zona amb els llibres que no tenen catalogats al web i els venen allà.