Plans d’acció i formulari d’inscripció 1r trimestre

FAMÍLIES DE 1r-3r ESO

Benvolgudes famílies,

Amb gran il·lusió, ens dirigim a vosaltres per donar-vos la benvinguda al nou curs 2024-2025! Hem estat treballant intensament per assegurar que tot estigui a punt per començar aquesta nova etapa educativa amb les millors condicions.

Aquest any, des de 1r fins a 3r d’ESO, introduïm una novetat que creiem que serà molt enriquidora per a l’alumnat: els Plans d’Acció, un conjunt de 7 càpsules de coneixement que els vostres fills i filles hauran d’escollir cada trimestre. Aquests plans són una oportunitat per personalitzar l’aprenentatge, despertant la seva responsabilitat i autonomia en el procés de tria.

Com funciona?

L’alumnat estarà assessorat en tot moment pels seus tutors i tutores, i us animem que participeu en aquest procés de selecció, revisant conjuntament els Plans d’Acció amb els vostres fills i filles. Cada pla d’acció està dissenyat per respondre a interessos i necessitats particulars, i és important fer una elecció acurada tenint en compte els següents condicionants:

– Alumnat de 1r d’ESO: Hauran de cursar els Plans d’Acció bàsics, identificats amb el número 1.

– Alumnat de 3r d’ESO: Hauran de triar Plans d’Acció amb números més alts, com el 2 o el 3.

– En la descripció de cada Pla d’Acció, trobareu detalladament quines competències i coneixements es treballaran. Hi ha Plans d’Acció artístics i científics que són obligatoris per currículum, mentre que altres són de caràcter optatiu.

A cada trimestre, es podran escollir noves càpsules, amb l’excepció d’algunes que es repetiran, oferint l’oportunitat de cursar-les si no s’han pogut triar abans. Cal tenir en compte que, quan un Pla d’Acció arribi al màxim de 20 alumnes, ja no es podrà cursar en aquell trimestre, però hi haurà altres oportunitats en els trimestres següents o en altres cursos. La direcció i la coordinació estudiaran els casos i repartiran els plans d’acció intentant respectar les primeres opcions, malgrat que no sempre es pugui.

Estem convençuts i convençudes que aquesta iniciativa engrescadora tindrà una bona acollida i contribuirà a fer l’aprenentatge més significatiu i adaptat a les necessitats de cada persona. Estem al vostre costat per qualsevol dubte i, sobretot, us animem a participar activament en aquest procés amb els vostres fills i filles.

⇒DESCRIPCIÓ DELS PLANS D’ACCIÓ

⇒FORMULARI D’INSCRIPCIÓ DELS PLANS D’ACCIÓ

L’últim dia per escollir és l’11 de setembre. El dijous 12 de setembre, començarem a repartir l’alumnat en els plans d’acció, en cas de no haver escollit, se li adjudicarà els més convenients.

Salut i que tingueu un bon inici de curs!

Atentament,

Direcció del centre