PROJECTE GUIA D’OSONA: EL CLIMA

Els alumnes de 4t el segon trimestre hem treballat en el projecte “Com ajudarem a uns turistes a conèixer Osona?” el clima de la comarca:

Vam crear una base d’orientació amb uns criteris d’avaluació,  els serviria de guió per descobrir com és el clima a la comarca  i perquè tinguessin clar què havien d’aprendre. Per tant a l’acabar el treball del clima els nens i nenes havien de ser capaços de conèixer els fenòmens atmosfèrics, de saber identificar els aparells de mesura, de conèixer els factors del clima, d’ explicar la boira i la inversió tèrmica que tenim a Osona,  que aprenguessin a interpretar gràfiques de temperatura, de pluja i mapes del temps i relacionar tots aquests conceptes amb el cicle de l’aigua.

Vam tenir la sort que ens van instal·lar una estació meteorològica en el pati de l’escola. Ens va anar com anell al dit ja que vam tenir l’oportunitat d’escoltar a un expert , d’observar els aparells i poder comprovar com funcionen. En aquest bloc vam treballar mitjançant l’experimentació i la manipulació: vam crear un termòmetre i un anemòmetre casolà i vam comprovar-ne el seu funcionament.  Van quedar entusiasmats.

Com que pensem que és difícil relacionar els fenòmens atmosfèrics amb el cicle de l’aigua també ens va semblar molt adequat fer un experiment sobre la condensació de l’aigua i com es forma la pluja. Al fer-ho de manera manipulativa i vivencialment els va agradar molt i els va quedar molt més clar.

Cliqueu a sobre les imatges per veure l’àlbum de fotos

DSC02437        IMG_20170201_161455954_HDR