Activitats per als alumnes a causa del tancament pel Coronavirus

Hola famílies!

Us voldríem oferir un recull de propostes i activitats complementàries per fer durant aquests dies.

Són orientacions que han estat pensades per mantenir la curiositat per aprendre i treballar de forma autònoma, i en família, temes que puguin ser interessants des del punt de vista educatiu.

Les activitats proposades són:

    • Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
    • Escriure contes, històries, cançons, poemes…
    • Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l.
    • Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canviïn algun personatge…
    • Escoltar audiollibres.
    • Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
    • Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre. També poden crear ells els seus propis titelles.
    • Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
    • Visitar museus virtuals (https://www.trecebits.com/2020/03/13/10-museos-para-visitar-estando-en-casa-tour-virtual-y-colecciones-online/). Triar una obra que li hagi interessat, buscar-ne informació, fer-ne un dibuix…
    • Fer una gràfica de les temperatures: recollir sistemàticament la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
    • Fer un recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
    • Jugar a fer la compra: muntar una paradeta, posar preus als objectes, fer la llista de la compra, fer el càlcul de l’import total, fer la resta amb el canvi que ens tornaran, etc.
    • Realitzar els jocs que et proposa el web edu365.cat/primaria
    • Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school).
    • Visitar ciutats i llocs del món a través del https://www.google.es/intl/es/earth/index.html
    • Fer activitats d’experimentació: https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/
    • Donar suport a les tasques de la casa: Col·laborar en la neteja de la llar/ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…/ Endreçar l’habitació/ Parar taula i recollir-la / Plegar i classificar la roba…

Esperem que us resultin atractives i que us puguin ser d’ajuda!

Fins aviat,

Mestres de Cicle Inicial

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>