Els projectes i el treball cooperatiu

Aquest nou curs els de 1r i 2n d’ESO han començat a treballar per projectes.

A 1r d’ESO el projecte que estan portant a terme es diu Fem camí/ en ruta/ Ruta 09…, l’objectiu és crear una ruta escolar des d’un punt de vista inclusiu tenint en compte diferents problemàtiques. Ells creuen que és interessant, perquè així poden anar amb patinet, bici o caminant sense córrer cap perill. El que és més important és que permet detectar necessitats per fer els carrers més segurs i accessibles a tothom, independentment de la seva condició física. Les tasques es fan en grup de 4 persones, de manera cooperativa, on cada membre del grup desenvolupa un rol. Aquesta manera de treballar permet desenvolupar diferents habilitats que pel dia de demà els hi seran molt útils. Perquè el resultat sigui positiu cal que tothom es responsabilitzi de què surti la feina. Tots són responsables del treball i són imprescindibles. Es preveu que el projecte tingui un impacte sobre el centre i sobre el poble.

Els alumnes de 2n d’ESO fan un projecte sobre els residus i el seu impacte en el medi ambient. El projecte porta com a títol Objectiu: residu zero, tracta d’intentar trobar una solució davant la problemàtica de l’excessiu consum de plàstics. Ells creuen que és interessant perquè és un tema d’actualitat, lligat als 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS), i que té un impacte sobre el nostre futur. No és fàcil treballar-lo perquè primer cal detectar les problemàtiques o barreres i després les oportunitats. De moment s’han adonat dels hàbits de consum que tenim, dels tipus de plàstics i els seus components, els processos de fabricació als que estan sotmesos i la seva facilitat o dificultat per reciclar-los. La metodologia de treball és a través del treball cooperatiu, com a 1r d’ESO. Creuen que serà útil perquè prenguem consciència i actuem. És urgent conèixer que no podem permetre que s’esgotin els recursos del planeta, i que és necessari que protegim la natura perquè tothom tingui accés a les mateixes oportunitats.

Brigada de Comunicació

Aina i Pol.