COM HA ANAT LA SETMANA DE MEDI AMBIENT?

Com  ja sabeu, del 20 al 26 de novembre, a l’escola hem treballat la setmana del Medi Ambient. Hem parlat de com podem reduir els residus i de com hem de tractar els que generem. Amb les nostres petites accions hem aconseguit:

Dimarts 21: Dia sense cotxes.

Tot i el fred que feia, 207 alumnes i mestres vam venir a peu a l’escola. Això suposa un 64% de l’alumnat.

Aquesta petita acció ha fet que entre tots estalviéssim 70,38 Kg de CO2  i 24,84 litres de petroli.

Dimecres 22: Dia sense paper.

Tota l’escola va fer activitats d’aprenentatge sense paper i a educació infantil també vam canviar el paper d’eixugar les mans per tovalloles.

Aquesta petita acció va fer que entre tots estalviéssim (fent la mitjana de tots els fulls que gastem durant el curs) 1500 fulls. Fent això set dies més aconseguiríem no haver de tallar un arbre.

Dijous 23: Dia sense embolcalls.

Aquest dia va servir per adonar-nos que a l’escola ja ho fem força bé i acostumem a portar l’esmorzar amb carmanyola o embolcall de roba. Vam haver de cridar l’atenció a dues mestres que portaven l’entrepà amb paper d’alumini.

Divendres 24: Dia sense joguines comprades.

Aquest dia va fer que ens adonéssim que ens ho podem passar molt bé amb objectes que trobem a la natura o material per reciclar.

• També ens ha agradat molt el “Conte de les deixalles” i l’exposició “Re-cicles”. Gràcies Mariona per explicar-nos-ho tant bé. Ara hi pensarem més a l’hora de gastar i llençar les escombraries.
  • I també van ser molt interessants i divertides les activitats del diumenge (explicació de l’estació metereològica, jocs gegants de reciclatge, rocòdrom i pel.lícula).

Recordeu sempre les petites accions de cadascú provoquen els grans canvis. Fins l’any vinent !!!

(Si voleu veure el vídeo de la setmana de medi ambient, cliqueu la fotografia)