COM HA ANAT LA SETMANA DE MEDI AMBIENT 18-19?

Com  ja sabeu, del 26 de novembre al 2 de desembre s’ha celebrat a Folgueroles la Setmana del Medi Ambient. A l’escola hem seguit parlant de la gestió dels residus i de com fer una escola, un poble i, en general, un món més sostenible i respectuós amb el medi ambient:

L’Arbre del medi ambient

Aquesta setmana hem inaugurat, al costat del contenidor de piles, els nostre “Arbre del medi ambient” (dissenyat i realitzat pel mestre de l’escola Quique Giménez). En aquest arbre anirem penjant diferents notícies interessants sobre medi ambient i també té una bústia on s’hi poden posar suggeriments per fer la nostra escola més sostenible i respectuosa amb l’entorn.

A l’escola hi vaig a peu

Els nens i nenes de tercer, amb la col.laboració d’alguns alumnes de 3r d’ESO de l’Institut de Calldetenes, van repintar les petjades i fletxes dels tres camins escolars per anar a l’escola a peu. Recordeu que els podeu fer servir durant tot l’any.

Aquest any hi ha hagut una gran davallada en la iniciativa de venir a peu a l’escola, 119 alumnes i mestres davant els 207 de l’any passat. Això suposa un 39,27% de l’alumnat. Aquesta petita acció ha fet que entre tots estalviéssim 40,46 Kg de CO2  i 14,28 litres de petroli.

Conte: “Quina llauna”

La Mariona de la Mancomunitat ens va explicar als nens i nenes d’Educació infantil un conte amb el que ens feia adonar que si reciclem bé els nostres residus, molts materials tenen una segona vida (una llauna pot esdevenir una bicicleta, una ampolla un anorac o la pela del plàtan compost pel jardí). També ens va presentar la “supercarmanyola” com a exemple que el millor residu és el que no es genera. Va ser molt divertit i interessant.

Jocs sobre l’energia.

A Cicle Inicial van treballar amb la Mariona, a partir de diversos jocs i experiments, les energies renovables i com podem estalviar energia. Ens va agradar molt i segur que ho tindrem en compte.

Ús responsable de l’aigua.

En Jesús Coma, va venir a fer una xerrada als nens i nenes de 4rt i 5è sobre “L’ús responsable de l’aigua”. Van parlar del cicle de l’aigua, del que suposa haver-la de netejar i del que podem fer nosaltres a nivell individual per no malgastar-ne tanta. Va ser molt didàctic i interessant.

Projecte del Pavelló, un edifici sostenible.

Als nens i nenes de 6è, els va venir l’arquitecte Jonathan Domènech a explicar el projecte del nou pavelló de Folgueroles, dissenyat sota les premisses de sostenibilitat i respecte al medi . Els ho va explicar molt bé i els alumnes li van fer un munt de preguntes.

• Finalment, el diumenge dia 2, a la plaça, van haver-hi jocs, un taller de reparació tèxtil,una xerrada sobre l’eruga del boix i la presència de la deixalleria mòbil. Tot i que l’assistència va ser molt minsa, volem agrair l’esforç i la il.lusió de tots els que hi van participar.

Recordeu sempre les petites accions de cadascú provoquen els grans canvis. Fins l’any vinent !!!

Podeu veure més fotografies clicant aquí