MOU-TE PER LA NATURA

L’Ajuntament de Torredembarra, dins el Pla de l’Entorn, ha engegat enguany una sèrie de sortides per l’alumnat tant de primària com de secundària anomenat “Mou-te per la Natura“. El projecte ha comptat amb la col·laboració del Grup Excursionista de Torredembarra, els membres del qual han fet de guies en totes les sortides i han compartit tots els seus coneixements i experiència sobre l’entorn de Torredembarra. L’objectiu d’aquesta iniciativa és donar a conèixer l’entorn natural més proper, lluitar contra el sedentarisme i fomentar l’excursionisme i els beneficis que comporten tan físics com socials les sortides a l’aire lliure entre els més joves.

• Dimarts, 29 d’abril; Caminada Torredembarra-Mas Boada-Pobla de Montornés per l’alumat de 1r d’ESO:
Vam anar d’excursió caminant fins a la Pobla de Montornès, vam fer 12 km en total, 6 km d’anada i 6 km de tornada. Va ser molt interessant perquè les persones del grup d’excursionisme que ens acompanyaven ens van ensanyar coses sobre aquests tipus d’excursions que no sabíem, com per exemple un munt de senyals que indicaven per quin camí havíem de passar. A l’arribar a l’Ermita de la Pobla de Montornès vam parar a esmorzar i ens van deixar una estona per donar un tomb per allí. Va ser molt divertit. Després a l’arribar a l’institut vam anar a la sala d’actes tots plegats a veure un documental sobre les caminades i l’excursionisme.   Un matí molt aprofitat.
                                                                                  Marc Abellan – 1r.B – ESO

• Dimecres, 30 d’abril: Caminada Torredembarra-Altafulla per l’alumnat de 3r d’ESO
Caminada fins a la desembocadura del riu Gaià (Tamarit). L’excursió va ser esgotadora tot i fer petites parades de descans per recuperar energia.  En aquests moments els excursionstes del club de Torredembarra que ens acompanyaven ens explicaven una curiositat del lloc o com orientar-nos a partir de les senyals que trobem al llarg del camí.
Va ser una excursió entretinguda, tant per gaudir del paisatge com per poder compartir-ho amb els companys.
Aleix Tiscar López 3rB

• Dimarts, 6 de maig: Itinerari de la Pedra Seca, per l’alumnat de 4t d’ESO
Excursió divertida en la que vam conèixer a gent nova i vam poder establir relacions fora i dins del centre amb alumnes de l’institut de Roda de Barà. A part de tot això, també vam aprendre com i per a què es fa servir la pedra seca de Torredembarra.

Joana Garcia 4t A
  • Dimarts, 13 de maig: Caminada pel Gaià, Tamarit, Altafulla per l’alumnat de 2n d’ESO

Vam anar amb el grup excursionista de Torredembarra a fer una caminada pel Gaià.

Vam sortir a les 9:00h de l’escola i vam arribar a les 14:00h passant pel Gaià, Tamarit, Altafulla i Torredembarra. Caminant uns 14Km passant per carretera i muntanya.

Tania Llopart 2n B

A més de les sortides, en Matias Redondo i Ma Àngels García, membres actius del grup excursionista, van oferir una xerrada informativa sobre les seves actuacions als alumnes de 3r d’ESO per despertar l’interès per la pràctica d’aquesta activitat física.

Valorem molt positivament aquest projecte, el qual ha obtingut molta acceptació entre el nostre alumnat que s’ha pogut beneficiar d’aquesta iniciativa.