PREMIS DEL CONCURS “EL REPTE DE LA PARAULA DE LA SETMANA”

El passat dimecres, dia 4 de febrer, es van donar el premis del concurs “El repte de la paraula de la setmana” a l’hora del pati.

El repte consistia en fer un escrit en català, castellà o anglès que inclogués les paraules de la setmana que havien sortir fins les vacances de Nadal  (pingüí, núvol, paradoxa, gàbia, canvi, tristesa, xiuxiueig i esperança) Era una activitat opcional i demanaven sobretot creativitat i originalitat.

Les guanyadores són:

Hi ha participat un total de 53 alumnes des de 1r a 4t de l’ESO i estem molt contents del resultat, doncs alguns escrits són ben originals. Els premis són dues entrades pel cinema. Seguirem fent tota mena de concursos i activitats per engrescar als alumnes a que facin servir la llengua per expressar-se i ser creatius.
Aquest projecte és una iniciativa dissenyada des de la coordinació de llengües per fer partícip a tot l’alumnat i professorat de l’ESO. L’objectiu principal és prestar atenció especial a determinades paraules que presenten alguna dificultat, ja sigui per motius ortogràfics, per confusió al comparar-la amb altres llengües, o bé perquè són paraules que resulten interessants per introduir o repassar alguna norma o qüestió lingüística, semàntica, etc.

La coordinació de llengües ha fet una tria de paraules en els tres idiomes (català, castellà i anglès) per a tot el curs. Aquestes paraules són exposades setmanalment en totes i cadascuna de les aules d’ESO, així com a l’entrada i passadissos.

Considerem que el simple fet de poder contemplar-les durant tota una setmana ja pot fer un bon servei a la memòria visual dels alumnes, també s’incorporen a les classes. prestant-hi  una atenció especial en funció de les activitats que s’estiguin realitzant.  Per treballar millor  la paraula de la setmana, hem dissenyat un pòster interactiu amb links que poden resultar interessants i que és accesible des de la pàgina web del institut. Al clicar-hi al damunt s’amplia la foto  i s’hi pot interactuar.