INTERCANVI AMB GYMNASIUM ÜBERLINGEN (ALEMANYA)

Els alumnes de l’INS Ramon de la Torre ja són a Alemanya. Aquest passat dimecres 14 va arribar un grup del nostre institut format per 28 estudiants i 3 professors/es a Überlingen am Bodensee, al l’estat federal de Baden-Württemberg. Afortunadament el viatge va anar rodat i tot va sortir sobre l’horari previst.

Un cop arribats a Überlingen, una bonica població de 17.000 habitants, al costat del pintoresc Llac de Constança, la direcció de l’escola i les famílies anfitriones ens van rebre, amb unes paraules per manifestar bon desitjos i la satisfacció i alegria de poder-nos acollir. Els alumnes es van retrobar amb les seves parelles d’intercanvi, que ja havien conegut el passat octubre a Torredembarra i es van fondre en abraçades. Després cada un va marxar amb la seva família anfitriona per descobrir una nova llar i descansar.

El dijous 15 va començar el programa cultural amb la visita de la ciutat de Constança, on hi vam arribar creuant el llac en vaixell. En aquest indret vam conèixer la història i curiositats d’aquest lloc, com el famós Concili de Constança de l’any 1414.

El divendres 15 els nostres alumnes van assistir al Gymnasium Überlingen amb els seus companys alemanys, tenint l’oportunitat de viure en primera persona com són les classes i l’organintzació a un institut alemany. Al migdia va començar una activitat per descobrir la ciutat i la història de Überlingen. En equips formats per parelles d’intercanvi havien d’anar trobant pistes i informació dels llocs més emblemàtics, i realtizar diverses probes. Al final hi va haver premi per tothom.

Avui dissabte 16 les famílies amfitriones i els alumnes faran diverses activitats, com per exemple banyar-se a les termes, visitar llocs emblemàtics, etc. Per cert, aquesta tarda hi ha previst que nevi, possiblement podrem tocar la neu!!.