DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

L’INSTITUT RAMON DE LA TORRE CELEBRA LA DIADA DE LA LLENGUA MATERNA

Per primera vegada, amb motiu del Dia Internacional de la Llengua Materna, el dia 21 de febrer, l’Institut Ramon de la Torre organitza unes jornades per sensibilitzar l’alumnat en la necessitat de la conservació i la vàlua de les llengües maternes.
El propi institut compta amb la presència d’un alumnat cosmopolita i portador d’una gran diversitat lingüística i cultural i, per tant, la Comissió lingüística, en coherència amb aquesta situació ha cregut convenient adherir-se a la diada promoguda des de fa anys per la UNESCO.
Tot l’alumnat d’ESO han anat visitant l’exposició que la Comissió lingüística ha preparat al vestíbul del centre. El professorat de llengua ha estat l’encarregat de fer de guia en aquestes visites, que creiem que han estat molt interessants per a despertar la inquietud sobre les llengües minoritàries que estan desapareixent o en risc de desaparició en el món, i que a causa de la globalització imperant, van en augment.
L’exposició constava de diversos blocs: el primer, contenia informacions generals de caràcter quantitatiu sobre les llengües parlades al món i les llengües en risc d’extinció. A continuació, hi havia dos aparadors amb la intenció de descobrir els ètims de diverses peces de vestir i un altre sobre aliments, els noms dels quals són utilitzats correntment.
Finalment, els alumnes visualitzaven tres vídeos, un dels quals havia estat elaborat pels propis alumnes de l’Aula d’acollida.